כותב משפטי מחץ מראש, לא ישן, וכן, הוא רווק: כל מה שרציתם לדעת על אילון לוי

שאלה הזויה אחת של מראיינת בריטית הפכה את אילון לוי לפנים מוכרות בכל בית ישראלי. כעת הוא מגלה מה השאלה שהוא נשאל הכי הרבה, איך נראה יום עבודה שלו ומה הייתה הפדיחה הכי גדולה שקרתה לו בשידור

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 04/12/23 14:10 כא בכסלו התשפד

כותב משפטי מחץ מראש, לא ישן, וכן, הוא רווק: כל מה שרציתם לדעת על אילון לוי
אילון לוי, צילום: חיים צח/לע"מ

אילון לוי, דובר מערך ההסברה הלאומי לתקשורת הזרה, הפך לכוכב ביום אחד: אחרי שהגיב בזעם על שאלה הזויה של מראיינת בריטית, אין מי שלא מזהה את המרואיין עם הגבות המורמות. מאז לוי הספיק להתבדח על עצמו ולהמשיך להתראיין בכל רחבי העולם, ואנחנו היינו חייבים להכיר אותו קצת יותר.

אצל מי הכי אוהב להתראיין?

"BBC. תמיד נותנים לי אתגר ואני צריך לתת פייט".

מה השאלה שהכי הדהימה אותך?

"חוץ מהשאלה מהסרטון המפורסם, 'האם העובדה שישראל מוכנה לשחרר שלושה אסירים על כל חטוף אומרת שאנחנו ממעיטים בערכם של הפלשתינים?', הייתה עוד אחת: 'אחרי שישראל הוציאה צילומים ממאגר סגור, של החטופים שנחטפו לבית החולים שיפא, האם יש לכם גם תיעוד של הטיפול הרפואי שהם קיבלו בבית החולים?'".

הראיון ההזוי

הראיון ההזוי צילום: צילום מסך

מה השאלה שאתה נשאל הכי הרבה?

"האם אתה רווק?"

ובראיונות?

"אנחנו נאלצים להסביר את מימדי ההרס והאבידות בתוך עזה, תמונות קשות שיוצאות משם. אנחנו נאלצים להסביר למה אנחנו נלחמים במערכה הזאת ושלא רצינו בה ולא נותרה לנו ברירה אלא לנצח בה".

איך נראה יום העבודה שלך?

"אין כזה דבר יום עבודה שגרתי. הוא יכול להתחיל בשש בבוקר עם ראיונות ל-CNN ולהסתיים בשתיים לפנות בוקר עם ראיון לתקשורת האמריקאית. בין לבין איפשהוא באמצע יש מסיבת עיתונאים שאני נותן כל יום במרכז התקשורת של מערך ההסברה בשרונה, הכל תלוי בלו"ז של הבקשות שאנחנו מקבלים לראיונות. כמעט 60 ימים לפרוץ המלחמה ואנחנו עדיין הסיפור שהכי מעניין את העולם".

מה עם לישון?

"אחרי המלחמה. בשביל זה יש קונסילר".

מה סדרת הטלוויזיה האהובה עליך?

"משחקי הכס ובית הקלפים".

מה הייתה העבודה הראשונה שלך?

"מגיש חדשות ברשות השידור במהדורה באנגלית. זה היה התפקיד הראשון שלי אחרי הצבא".

איך מגיעים לתפקיד כזה אחרי הצבא?

"מגיעים לאודישן, פותחים את הפה, יוצא מבטא בריטי ויאללה התקבלת. ככה זה עובד בישראל".

אילון לוי

אילון לוי צילום: חיים צח/לע"מ

מה שם החיבה שלך?

"לוני. ככה מכירים אותי כל חברי הילדות".

מה הפדיחה הכי גדולה שהייתה לך בשידור?

"בדיחה פחות מוצלחת על הנאום של נסראללה. אמרתי שהנאום היה עד כדי כך משעמם שאני תוהה אם כותב הנאומים שלו נהרג מההפצצות בצפון. פחות מתאימה לדובר ממשלה, אחת ל-200 ראיונות מתפלק".

מה לא תאכל בחיים?

"חזיר, מטעמי כשרות. אני גם צמחוני".

איזה שיר מתנגן לך הכי הרבה בפלייליסט?

ללוי בהחלט אין זמן להאזין למוזיקה, אך משהו בכל זמן מתנגן לו בראש. "לפני חודש פרסמתי, כבדיחה, קטע מסרטון תעמולה מוזיקלי של החות'ים בתימן עם המילים של 'לך דודי'. מאז בכל יום שישי, אני מזמזם לעצמי 'איי ניי ניי לך דודי' בסלסולים התימניים של החות'ים, וזה ממש תופס".

איך נקראת הקבוצה שלך עם עצמך בוואטסאפ?

"יש לי הרבה קבוצות עם עצמי, כי אני מנהל כמה ערוצי תקשורת עם עצמי. מן הסתם יש קבוצה אחת בשם 'סאונד בייט', שאני רושם משפטים מוחצים שאני רוצה להשתמש בראיונות".

מה הדבר שהכי מחזק אותך בימים אלו?

"חוץ מקפה, אני מפוצץ בהודעות תמיכה מכל העולם, משהו לגמרי לא צפוי. מעבר לאיומי המוות, כל פעם שאני מרפרש את האינסטגרם אני מקבל הודעות תמיכה. לא רק מישראלים, אלא מכל העולם, כאלו שרוצים רק לחזק ולהגיד כל הכבוד. זה נותן לי להרגיש שאני לא לגמרי משוגע ולא עובד לשווא".

עובדת בונוס

"פעם כתבתי מחזמר על ההיסטוריה של הפילוסופיה".