מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המהפך של אילון מאסק: צייץ פסוק תנ"כי - בעברית

מאז סערת הציוץ האנטישמי, הבעלים של טוויטר כבר הספיק לבקר בעוטף עזה ואפילו לענוד דסקית הקוראת לשחרור החטופים. הפעם צייץ פסוק ממשלי המדגיש את חשיבות החכמה על פני הכסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 12:42 כ בכסלו התשפד

המהפך של אילון מאסק: צייץ פסוק תנ"כי - בעברית
אילון מאסק, צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com

מאז סערת הציוץ האנטישמי שהוביל לחרם פרסומי מצד ענקיות טכנולוגיות כמו אפל, דיסני ו-IBM, היזם העשיר בעולם, אילון מאסק, החליט לשנות כיוון. בשבוע שעבר, לצידו של ראש הממשלה נתניהו סייר אילון מאסק בקיבוץ כפר עזה, צפה בסרטון הזוועות ואף נפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. הלילה (שבת) בחר היזם המצליח להגיב לציוץ מפרגן עם פסוק מספר משלי, בעברית.

"קְֽנֹה־חׇכְמָ֗ה מַה־טּ֥וֹב מֵחָר֑וּץ וּקְנ֥וֹת בִּ֝ינָ֗ה נִבְחָ֥ר מִכָּֽסֶף"

"קְֽנֹה־חׇכְמָ֗ה מַה־טּ֥וֹב מֵחָר֑וּץ וּקְנ֥וֹת בִּ֝ינָ֗ה נִבְחָ֥ר מִכָּֽסֶף" כתב מאסק. הפסוק, מפרק טז' בספר משלי, מדגיש את חשיבות החכמה על פני הממון, ומאסק צייץ אותו כדי להביע הסכמה עם ביקורת חיובית שכתב עליו איש העסקים הישראלי, מייקל אייזנברג.

מאסק הגיב לציוץ האנטישמי: "אמרת את האמת המדויקת"

כזכור, מאסק הגיב בתמיכה לציוץ אנטישמי בו נכתב כי: "קהילות יהודיות דוחפות בדיוק את אותה השנאה שהן טוענות שמכוונת נגדם - נגד אנשים לבנים". מאסק הגיב: "אמרת את האמת המדויקת". בציוץ נוסף, מאסק ביקר בחריפות את הליגה נגד השמצה, שנלחמת נגד האנטישמיות ברחבי העולם, וטען כי היא תוקפת באופן שאינו הגון את המערב "חרף תמיכתו בעם היהודי ובישראל".

חברות הענק שהפסיקו לפרסם בטוויטר

בעקבות הדברים החמורים, חברת הענק IBM הודיעה על השהיית הפרסומות ברשת החברתית וכתבה: "ל-IBM יש אפס סובלנות לדברי שטנה ואפליה ולכן עצרנו מיד את כל הפרסום ב-X (טוויטר) בזמן שאנו חוקרים את המצב הזה, שלחלוטין אינו מתקבל על הדעת". למהלך הצטרפו גם חברות אפל, דיסני וענקית הקולנוע Warner Bros-Discovery את עקב תוצאות המחקר של חברת Media Matters, שגילו עלייה משמעותית בכמויות התכנים האנטישמיים ברשת החברתית.