מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"למחבלים היו מפות עם סימון על הבית שלי": הזמר הסרוג משחזר

עומרי כהן, הרבש"צ של היישוב נווה בעוטף עזה, חווה מקרוב את מאורעות השבעה באוקטובר. כעת, כשהוא מגן על היישוב ומשפחתו מפונה במלון, הוא מוציא שיר חדש שנכתב מהלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/23 15:20 טו בכסלו התשפד

"למחבלים היו מפות עם סימון על הבית שלי": הזמר הסרוג משחזר
עומרי כהן, צילום: יחצ

חוץ מהיותו זמר מתחיל, עומרי כהן הוא הרבש"צ ביישוב נווה בעוטף עזה, ואב לחמישה ילדים. כשהחלה מתקפת הפתע של החמאס, כהן מיהר להקפיץ את כיתת הכוננות ולפזר את התפילה בבית הכנסת. "הקפצתי כל גבר עם אקדח שיצא וישמור על הגדר של הישוב במרחק של כמה עשרות מטרים אחד מהשני", משחזר כהן, "המחבלים פרצו עשרות נקודות על גדר הרצועה. מאחת מהן הגיעה חוליית מחבלים שמטרתה היתה להגיע לישוב שלי".

הקרב מול המחבלים התנהל פחות משני קילומטרים מהיישוב נווה. מאוחר יותר מצאו כוחות הביטחון מפות בווסטים של המחבלים, בהן סימון מיוחד על הבית של כהן. "במזל ובגבורה הצבא הצליח לעצור אותם", משתף כהן. ובכל זאת, ליישוב זרמו פצועים והרוגים מהקרבות, אותם כינס כהן בבית הכנסת. "התחננתי למסוק שיגיע בדחיפות", הוא מספר, "כשהגיעו המסוקים צרחנו עליהם שינחתו ויקחו את הפצועים".

"עד אותה שבת לא ממש ידעו מזה רבש"צ, עכשיו כולם מבינים כמה התפקיד הזה חשוב ומשמעותי"

בזמן שכהן מנהל את האירוע, לא הפסיק לחשוב על האישה והילדים. כשהוא חשוף להודעות המזעזעות בוואטסאפ ולמה שמתרחש בחוץ, הוא לא ידע האם לצאת ולהילחם או להישאר להגן על היישוב. בסופו של דבר, החליט להישאר. גם כעת, כשמשפחתו פונתה לבית מלון בירושלים, כהן נשאר לשמור על היישוב בעוטף.

למרות שמשפחת כהן ניצלה, לזמר נודע שאחיו נקלע לקרב קשה מול מחבלים, ושחמישה רבש"צים אליהם היה קרוב במיוחד נפלו בקרב. "עד אותה שבת לא ממש ידעו מזה רבש"צ, עכשיו כולם מבינים כמה התפקיד הזה חשוב ומשמעותי", מודה כהן, "כל אחד מאותם רבשצי"ם נפל כלוחם גיבור ואם לא הם אז הרבה יותר היו נחטפים ונרצחים".

כעת כהן מוציא שיר חדש, שתוכנן לצאת ב8.10 אך נאלץ להידחות בעקבות המלחמה. "מהיום שהתחלתי להוציא את המוזיקה שלי לעולם אני בחיפוש אחר הקול שלי. "ניסיתי להביא את עצמי הכי שלם שיש והכי נקי. בלי פילטרים. אם השיר הזה יגע במישהו או במישהי, אם הוא ייתן כוח ותקווה למי שישמע אותו, מבחינתי ניצחתי".

"להתגלות": השיר של עומרי כהן