מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל בהשוואה קשה: "בגן של הילד שלי"

העיתונאי הסרוג משווה בין התכנים אליהם מחונכים ילדיו בישראל - לבין אלו הנלמדים בעזה וברשות הפלשתינית, והפערים בלתי נתפשים: "בבתי הספר בג'נין ובשכם לומדים להעריץ את אותם רוצחי המונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/23 11:24 יא בכסלו התשפד

עמית סגל בהשוואה קשה: "בגן של הילד שלי"
עמית סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

העיתונאי עמית סגל שיתף היום (ו') חלק מטורו שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות", בו השווה בין החינוך אותו מקבלים ילדי ישראל - לבין הדמויות לחיקוי של ילדי עזה והרשות הפלשתינית, והביע את סלידתו מהמדיניות האמריקאית המבדילה בין חמאס, לעזה ולרשות.

"בבית הספר של הילד שלי תלו עכשיו על הקירות ציורים של עננים אפורים. בגן של הילד השני מציירים את מערכת השמש עם קפסולות ישנות של קפה וגלילי נייר טואלט", פתח וכתב, ואת תאר מה התגלה בבית ספר במחנה הפליטים א-שאטי בעזה: "חיילי צה"ל איתרו שם פוסטר, בכתב יד ילדותי, עם תפזורת תמונות: אוסאמה בן לאדן הוא התמונה הגדולה ביותר. לצידו, אבו־מוסעב א־זרקאווי, מנהיג אל־קאעידה", סגל ציין כי אותו מרצח היה ההשראה לארגוני טרור כדוגמת דאע"ש.

תלמידים בעזה

תלמידים בעזה צילום: Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90

"צריך כפר שלם כדי לגדל ילד, ורצועה שלמה כדי לגדל מפלצת כמו זו"

סגל התייחס לגישה של ידידתנו האמריקאית לנושא: "לג'ו ביידן מגיע כל הכבוד על תמיכתו בישראל בשעתה הקשה, אבל אל לישראל לקנות את ההפרדה המלאכותית שהוא מנסה לערוך בין עזה לחמאס", הבהיר. "צריך כפר שלם כדי לגדל ילד, ורצועה שלמה כדי לגדל מפלצת כמו זו שהתנפלה, שחטה, אנסה ושרפה ב־7 באוקטובר".

העיתונאי ציין שיותר מכך: "וכשם שאין מקום להבחין בין עזה לחמאס, אין ממש הבדל בין חמאס לבין הרשות". סגל הזכיר סקר של אוניברסיטת ביר זית מהשבוע שער, לפיו ביו"ש התמיכה בטבח גבוהה מזו שבעזה, "בבתי הספר בג'נין ובשכם לומדים להעריץ את אותם רוצחי המונים כמו בג'באליה ובשאטי. רק נוכחות צבא ההגנה לישראל מונעת מלהפוך את התורה שבכתב לקורס מעשי".