מאיה ורטהיימר נעלמה מהרשת ועוררה בהלה: "ניתוק רגשי מוחלט"

אושיית הרשת ומנחת הטלוויזיה ביקרה בשבוע שעבר בכפר עזה ושיתפה בזעזוע: "זה היה מזעזע בצורה לא נורמלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 15:35 ו בכסלו התשפד

מאיה ורטהיימר נעלמה מהרשת ועוררה בהלה: "ניתוק רגשי מוחלט"
מאיה ורטהיימר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגרת המלחמה שאנו חווים כבר כחודש וחצי הביאה איתה התמודדות לא קלה לכולנו. מאיה ורטהיימר, שחקנית וכוכבת רשת, שיתפה את הודעות הדאגה הרבות שקיבלה מהעוקבים, לאחר שתהו לאן נעלמה במהלך מספר שעות של שקט בלי תוכן ברשתות. "הכל טוב אצלך"?, ביקשו לדעת ואף הוסיפו: "בא לי לשמוע שהכל בסדר אצלך".

כפר עזה אחרי המתקפה

כפר עזה אחרי המתקפה, צילום: Edi Israel/Flash90

מאיה ורטהיימר: "תפקדתי בניתוק רגשי מוחלט"

ורטהיימר שיתפה את תחושותיה הקשות בימים אלה: "קודם כל תודה. איזה לבבות אתם שאתם דואגים לי ורואים שאני לא פעילה - כן כשאני לא פעילה זה רק במצבי קיצון עבורי ובאמת יום חמישי האחרון היה לי שבר שלא תקשורתי אחריו". בהמשך היא שיתפה כי היא נסעה לכפר עזה, שם פגשה אנשים רבים וראתה מראות לא פשוטים. "האמת שתפקדתי בניתוק רגשי מוחלט", היא מספרת. "הייתי בסדר, תמיד ברגעים כאלה אני הופכת קצת לרובוט ומתפקדת. זה מנגנון של המוח ושל הגוף". עוד שיתפה: "עוד מנגנון הגנה שלי הוא הומור, ואני נשבעת לכם שגם שהיה מבאס אמרתי טוב, אני מקלילה את האווירה, כי אני לא מסוגלת לשאת את הכאב כמו ילדה".

"עד אתמול לא ממש תקשרתי עם העולם"

בתדהמה מהולה ביגון היא ממשיכה לשתף: "כשנכנסתי ידעתי שזק"א עברו ואין הרבה דם וגופות והייתי בסדר. ואז התקשרתי לשי לי (חברה שלי), אשתו של יהב ויינר חברי שנרצח ושאלתי אותה האם להביא לה משהו מהבית. וזה היה מזעזע בצורה לא נורמלית - נכנסתי והבנתי שאני עומדת בתוך שלולית של הדם של יהב. זה פירק אותי. הבית השרוף, הריח, והאסימון שלא נופל הכה בי. עד אתמול לא ממש תקשרתי עם העולם (אני נכנסתי להלם)".