"יש הלכה": ינון מגל משתף בשמירת השבת במלחמה

המגיש המצליח שיתף בתכניתו ברדיו על שמירת השבת ועל הרשמים מהביקור בעזה: "ראיתי כמה עזה הרוסה זה היה מרשים וגם משמח" | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 13:47 ו בכסלו התשפד

"יש הלכה": ינון מגל משתף בשמירת השבת במלחמה
ינון מגל, צילום: תומר שלום

העיתונאי והמגיש ינון מגל אירח את הכתב והפרשן הצבאי יוסי יהושוע בתכניתו ברדיו 103FM ובה דנו על התקדמות המלחמה. בתחילת התכנית שיתף ינון בניתוק התקשורתי שלו כל שבת: "אתה כל השבוע בטלפון, ואז מגיע השבת ואני מתנתק מהכל. לא משאיר את הטלפון פתוח במלחמה. אין סלקטיביות, יש הלכה".

ינון מגל: "ראיתי כמה עזה הרוסה זה היה מרשים וגם משמח"

בהמשך התכנית תיארו שניהם את כניסתם לרצועת עזה. ינון משתף "היינו אמורים להיכנס בבוקר, ובגלל כלי שנתקע נכנסנו רק אחר הצהריים. נכנסתי עם טנק, זה סיוט לנסוע בטנק. נכנסנו עד החוף. נכנסתי עם החיילים, היה צחוקים. ראיתי כמה עזה הרוסה, זה היה מרשים וגם משמח, כי צריך להכות בהם שוק על ירך. נשרפו יהודים, נבעיר להם את כל העיר".

יוסי תיאר אכזבתו מהאופן שבו המשיכה הלחימה מול חמאס: "אני חושב שהריכוך האווירי היה אמור להיות הרבה יותר משמעותי, כמו בכניסות הראשונות. בכניסות הראשונות, כל מי שגר באשדוד שמע את המטוסים והתקיפות. המכה צריכה להיות הרבה יותר משמעותית".

"רק התיישבות תביא ביטחון"

ינון הדגיש כי בעיניו הפתרון היחיד למניעת סבב נוסף הוא התיישבות: "ננקה את רצועת עזה. הפתרון הוא רק התיישבות. בלי התיישבות לא יהיה ביטחון. שהם ידעו שהם הפסידו שידעו שאם הם עושים דברים כאלה הם מאבדים אדמה. זה מה שחשוב להם. ככה פותרים סכסוכים".

הם דנו ביניהם גם על הזירה הצפונית. יוסי טען המלחמה הזו לא תצליח לחסל את חיזבאללה. "מישהו שאל ובדק מהי התוחלת של המלחמה הזו? אנחנו גובים מחיר מחיזבאללה. אבל זו לא יכולה להיות מלחמה שתחסל את חיזבאללה. הרחבת את לבנון, אבל התכלית שלך היא להרחיק את כוחות חיזבאללה כדי שתושבי הצפון יחזרו".