מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מגיש ערוץ 14 עובר צד: "הבנתי שטעיתי ובגדול"

שי גולדן המזוהה בשנים האחרונות עם מחנה הימין, סיפר בראיון על ההתפכחות שעבר: "מי שאחרי השבעה באוקטובר לא קיבל כאפה שהעירה אותו, אני לא יודע מה יעיר אותו כבר בחיים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/23 17:38 ג בכסלו התשפד

מגיש ערוץ 14 עובר צד: "הבנתי שטעיתי ובגדול"
שי גולדן: הקצתי יקיצה פראית, לא רק שהתפכחתי", צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

מגיש ערוץ 14, שי גולדן, עבר אבולוציה פוליטית דרמטית בשנים האחרונות, מעיתונאי שכתב ב"הארץ" ו"דה מרקר" המזוהים עם השמאל, הפך לתומך מובהק של נתניהו וחבר לערוץ 14 הימני. אולם בריאיון שערך היום ל"כאן תרבות", חשף גודלן שה-7 לאוקטובר גרם לו להתפכח - ולשנות את עמדותיו.

"הקצתי יקיצה פראית, לא רק שהתפכחתי", פתח ואמר גולדן. "מי שאחרי השבעה באוקטובר לא קיבל כאפה שהעירה אותו, אני לא יודע מה יעיר אותו כבר בחיים האלה. גם חבריי לשמאל אומרים דברים שאי אפשר היה לדמיין שהיו אומרים לפני חודשיים, וגם אלה שבצד ימין". עוד אמר: "זה אירוע מכונן בסדר גודל היסטורי של מדינת ישראל ושל העם היהודי".

שי גולדן מתפוצץ בשידור

שי גולדן בשידור, צילום: ערוץ 14

"תמכתי בראש הממשלה, אחרי השבעה באוקטובר הבנתי שטעיתי ובגדול"

עוד הסביר המגיש כי הגיע למספר תובנות: "אני למשל תמכתי בראש הממשלה נתניהו בכמה שנים האחרונות, אחת הסיבות העיקריות שתמכתי בו כי חשבתי שלפחות בהיבט של הביטחון הוא האדם הנכון במקום הנכון. אחרי השבעה באוקטובר הבנתי שטעיתי ובגדול", הודה.

לדבריו, "האיש אינו כשיר לתפקידו ואינו ראוי לתפקידו. במבחן ההיסטוריה הוא כשל כישלון באופן שיהדהד עוד עשרות שנים קדימה". עוד התייחס לחותם של נתניהו לאחר תום המלחמה: "האירוניה ההיסטורית של נתניהו היא שהוא רצה להיזכר כמגן עם ישראל, ומה ידברו עליו בעוד מאתיים שנה? רק על זה". העיתונאי סיכם: "במשמרת שלו קרה אחד ממעשי הטבח האכזריים והנוראיים בתולדות העם היהודי. כמו שאנחנו מדברים על באבי-יאר וקישינב כך ידברו ילדינו על האירוע הזה".