מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עד שהעולם יקלוט: 5 סרטוני ההסברה שכבשו את הרשת

חזית ההסברה הפכה לאחת החזיתות המשמעותיות במלחמת "חרבות ברזל": אלו חמשת הסרטונים המובילים שהצליחו לכבוש את הרשתות החברתיות ולטלטל את העולם עם האמת בפרצוף

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 14/11/23 16:52 א בכסלו התשפד

עד שהעולם יקלוט: 5 סרטוני ההסברה שכבשו את הרשת
גל גדות, מובילה בהסברה, צילום: shutterstock

"Shame on you!"

נפתלי בנט, 3.6 מיליון צפיות

נפתלי בנט, לשעבר ראש ממשלה בישראל, התגייס למערך ההסברה מהרגע הראשון. מדי יום הוא מתראיין בערוצים השונים בתקשורת העולמית ומציג את האמת ישר בפנים. בטון רגוע אך סמכותי, בלי לשקול מילים ועם אנגלית רהוטה, בנט הפך לאחד מפעילי ההסברה הטובים בארץ. אחד הראיונות שלו ברשת "BBC" הצליח לכבוש גם את הרשת, כשבנט תקף את המראיינת על חוסר בהירות מוסרית ותפיסת צד שגוי, וזכה למיליוני צפיות.

אולם בלי ילדים

יובל המבולבל, 3.6 מיליון צפיות

יובל שם טוב, האדם מאחורי "יובל המבולבל", כנראה לא ציפה שהסרטון שלו יהפוך לאחד מסרטוני ההסברה המצמררים של המלחמה. כשהוא מדלג בהתלהבות אל תוך אולם ריק, מלא בכיסאות עם תמונות הילדים החטופים וברקע מתנגן השיר שלו, "אני גיבור על", קשה להאמין שמישהו יצליח להישאר אדיש לכאב על החטופים.

"איפה הגברים של החמאס?"

יוסף חדאד, 4.6 מיליון צפיות

לפעמים, כך מדגים הסרטון שפרסם פעיל ההסברה יוסף חדאד, מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים. חדאד בעצמו אמנם הפך לאחד מפעילי ההסברה המובילים בישראלים, שמצליח בזכות מוצאו להגיע גם לתקשורת הערבית, אך הפעם לא הופיע בדמותו אלא פרסם סרטון של העם האויב בעצמו: אבא עזתי מצולם בחורבות ביתו, פצוע בעינו, חושף כי החמאס מונע ממנו וממשפחתו לנוע דרומה. "איפה הגברים של החמאס?", שואל העזתי בכעס, "חצי מהם במתחתרת וחצי בחו"ל". את הסרטון תרגם חדאד מערבית, ודאג שיופץ לכל רחבי העולם.

זה מה שקרה בשבת השחורה

נועה תשבי, 14.2 מיליון

לפעמים כל מה שצריך זאת מצלמה ונועה תשבי אחת. תשבי, לשעבר שליחה מיוחדת של משרד החוץ למאבק באנטישמיות, יודעת היטב כיצד לפנות לעולם. ימים ספורים לאחר מתקפת הפתע הרצחנית היא התיישבה מול המצלמה ותיארה את הזוועות שהתרחשו ב-7 באוקטובר, תוך שילוב של תמונות וסרטונים מהאירוע, והצליחה להגיע למיליונים ברחבי העולם.

וונדר וומן של הסברה

גל גדות, 25.8 מיליון

מאז הפכה לכוכבת הוליוודית, גל גדות סופגת הרבה ביקורת על ההתנהלות שלה מול ישראל. כעת גדות מוכיחה באיזה צד היא בוחרת ברגע האמת, ומפיצה את הזוועות שהתרחשו בישראל לכל רחבי העולם. סרטון שפרסמה ובו תיעוד מזעזע מפסטיבל נובה, מההתחלה השמחה ועד המתקפה הרצחנית, הצליח לעורר הדים בעולם ולפרוץ עוד דרך בחשיפת האמת.