לינור אברג'יל נזכרת בטלטלה האישית: "אני יודעת מה עובר לחטופות בראש"

בנאום שנתנה בעצרת בסימן הנשים שהתקיימה ב"כיכר החטופים", לינור אברג'יל נזכרה בחווית האונס המטלטלת שעברה, והודתה: "אני מבינה ויודעת מה עובר בראשן, ורק רוצה לחבק אותן לליבי בכל הכוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 13:31 כט בחשון התשפד

לינור אברג'יל נזכרת בטלטלה האישית: "אני יודעת מה עובר לחטופות בראש"
לינור אברג'יל, צילום: אור גפן

לינור אברג'יל, מיס עולם שחזרה בתשובה, השתתפה אתמול בערב (א') בעצרת בסימן הנשים שהתקיימה ב"כיכר החטופים" על יד מוזיאון תל אביב. אברג'יל חשפה בעבר שעברה אונס על ידי סוכן הנסיעות נור שלמה, בשנת 1998, וכעת חזרה לחוויה המטלטלת בנאומה המרגש. "ב-7 באוקטובר חזרתי לשנת 1998", שיתפה, "העדויות והסרטונים הקשים מנשוא של ההתעללות בנשים החזירו אותי לזיכרון האישי שלי, והעירו בתוכי את השדים שאני מתמודדת איתם יום-יום".

לינור אברג'יל: אני מבינה ויודעת מה עובר בראשן, ורק רוצה לחבק אותן לליבי בכל הכוח

אברג'יל נזכרה, "זו השנה שבה עולמי קרס. הרגשתי בגופי ובנשמתי מהו פחד מוות. עברו שנים רבות מאז וקיוויתי לעולם טוב יותר ובטוח לנשים באשר הן, אך התבדיתי כשנחשפתי למראות הקשים ולמעשים הבלתי אנושיים של הטרוריסטים צמאי הדם ורוויי השנאה". אברג'יל מרגישה שהיא מבינה את ליבן של החטופות, "הרגשתי בעמקי נשמתי את כאבן של הנשים, הנערים הנערות, הילדות. כאבן של אימהות, אחיות, חברות. אני מבינה ויודעת מה עובר בראשן, ורק רוצה לחבק אותן לליבי בכל הכוח".

מיס עולם המשיכה,"המעשים שעשו בהן הם לא רק פשעי מלחמה, אלא פשעים נגד האנושות כולה. נשים, ילדים ותינוקות נחטפו מהבית שלהם על ידי מפלצות, מהמקום הכי בטוח שלהם. אף אחת מאיתנו היא לא האישה שהייתה", ופנתה בכעס, "איפה ארגוני הנשים, איפה הנשים שמנהיגות את העולם? איפה כל הנשים המובילות בתקשורת הבין-לאומית? אנחנו צריכות אתכן עכשיו, זה הזמן לפעול".