מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקולנוען הדתל"ש מגן על חנן בן ארי: "בדיוק הזמן לשלהב אותם"

יאיר אגמון השיב בחשבון הפייסבוק שלו לביקורת שהופיעה בעיתון הארץ נגד הזמר האהוב והצדיק את הופעתו בפני החיילים: "הם עתידים לסכן את חייהם. זה בדיוק הזמן לשלהב אותם, להדליק אותם, להרעיל אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 19:57 כח בחשון התשפד

הקולנוען הדתל"ש מגן על חנן בן ארי: "בדיוק הזמן לשלהב אותם"
יאיר אגמון, צילום: Raya Shuster (רעיה שוסטר) , CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה

העיתונאי והעורך אלון עידן תקף את הזמר חנן בן ארי, לאחר שהגיע לשמח חיילים בחזית ושר להם: "חוזרים לגוש קטיף, מקימים את חוף נובה על החוף של עזה". בטור אישי בעיתון הארץ עידן השווה בין עמית סגל לבן ארי וטען כי הם "אנשי ימין מתנחל-דת-משיחי, שנטעו את ביתם בלב המיינסטרים כדי להשפיע על כמה שיותר אנשים".

"השיר הזה הוא לא שיר פנאטי. זה שיר של ילד שמתגעגע לביתו שחרב"

הקולנוען הדתל"ש, יאיר אגמון, הגיב לדבריו של עידן והגן על בן ארי: "חנן בן ארי הגיע ללב המיינסטרים הישראלי בזכות המוזיקה שלו, בזכות השירים שלו, שהם נגישים מאוד, ורגישים מאוד" כתב. אגמון הציע פרשנות אחרת לשיר "אמא אם הייתי" שקורא לחזרה לגוש קטיף. "השיר הזה הוא לא שיר פנאטי. זה שיר של ילד שמתגעגע לביתו שחרב" הסביר.

"זה בדיוק הזמן לשלהב אותם, להדליק אותם, להרעיל אותם"

אגמון המשיך: "הילד שר, 'עוד נשוב לשם'. אבל הוא לא שר את זה באלימות, אלא בכאב. וכמה יפה הבחירה של בן ארי, להביא את הקול הזה, של ילד עקור מגוש קטיף". בהמשך, התייחס להופעתו של בן ארי בפני החיילים שעוררה ביקורת משמאל. "חנן בן ארי ממלא את תפקידו. אלה חיילים שיוצאים עכשיו למלחמה קשה ומוצדקת. הם עתידים לסכן את חייהם. זה בדיוק הזמן לשלהב אותם, להדליק אותם, להרעיל אותם" כתב.

"הייתי ממליץ לו לנקות את השנאה מהמשקפיים"

לסיום, אגמון חתם את דבריו בהמלצה אישית לכותב הטור מהארץ: "ואם בזמן מלחמה, בשעות שבהן חיילים אמיצים נלחמים על חיינו, באחד המקומות המסוכנים בעולם, אלון עידן מזהה "סכנה" דווקא אצל חנן בן ארי, הייתי ממליץ לו לנקות את השנאה מהמשקפיים".