חגי סגל וכתבת כאן 11 בעימות סוער: "מה שכתבת בלתי נתפס"

חגי סגל תקף את כאן 11 על כתבה שהעלו על משפחה מבארי, הכתבת יפעת גליק לא נשארה חייבת: "חגי, מי הפך אותך לאדון עולם אשר מלך בצנזורה על משפחה מקסימה שעברה טבח?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/23 13:08 יט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 03/11/23 13:08

חגי סגל וכתבת כאן 11 בעימות סוער: "מה שכתבת בלתי נתפס"
חגי סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כתבת כאן 11, יפעת גליק, ערכה כתבה על משפחה שפונתה מבארי, והחליטה בעקבות הטבח הנורא לרדת מהארץ. אם המשפחה קיבלה החלטה קשה להפיל את העובר שנשאה ברחמה בעקבות הזוועות שעברה המשפחה. הכתבה המדוברת עוררה סערה ברשתות החברתיות, לאחר שעיתונאי מקור ראשון, חגי סגל, תקף את תאגיד השידור על בחירתו להדהד את הסיפור.

סגל: "כמה טוב שיש לנו תאגיד שידור ציבורי פטריוטי, ציוני"

חגי סגל כתב בתגובה לכתבה שפורסמה: "כמה טוב שיש לנו תאגיד שידור ציבורי עתיר משאבים, פטריוטי, ציוני, משענת איתנה לחוסן הלאומי במצבי מלחמה". יפעת גליק לא נשארה חייבת. "חגי, מי הפך אותך לאדון עולם אשר מלך בצנזורה על משפחה מקסימה שעברה טבח?", תקפה. "התבלבלת. שיקוף מציאות על כל רבדיה, רוך וקושי, הוא נשמת אפה של עיתונות. מחוייבות ציבורית היא להניח מראה מול פנים. נ.ב: הציוץ שלך פלגני ואינו מסייע לחוסן הלאומי".

גליק: "מה שכתבת בלתי נתפס בעיניי"

אבל חילופי הדברים לא נגמרו כאן. "ככל הידוע לי עדיין מותר למתוח פה ביקורת גם על התאגיד, לא רק על השלטונות", ענה סגל. וטען כי ביקורתו לא קשורה למשפחה אלא להחלטת התאגיד "להדהד באהדה את החלטתה בעיצומה של מלחמה כבדה".

גליק השיבה: "מה שכתבת בלתי נתפס בעיניי. תיעדתי סיטואציה קיימת, דוקומנטרית, המשקפת מציאות בזמן נתון", הסבירה. "מה שאתה רואה בעיניך כאהדה הינה רגישות עיתונאית (רבה, כך אני מקווה ומשתדלת) לטראומה בלתי נסבלת של האחר", עוד כתבה כי אינה מביעה את דעתה על מעשי המרואיינים: "הסיפורים בוערים לבד. הם קיימים. התעלמות מסיפורים אלה היא הכחשה, לא פחות, ולהכחשה והסתרה אין מקום בעיתונות חופשית".

עיתונאים נוספים יצאו להגנתה של גליק - ביניהם נדב איל, וחיים לוינסון שעקץ: "צודק. צריך להשתיק את הסיפורים של אנשים סובלים ולשדר רק שירים של חווה אלברשטיין".