גלית דיסטל אטבריאן: "באותו רגע קינאתי באמא של החיילת"

חברת הכנסת מהליכוד סיפרה במליאה על אמה של החיילת אורי מגידיש, שהתפללה לשחרור בתה מידי הטרוריסטים הרצחניים, על התפילה שלימדה אותה שיעור באמונה: "הלוואי שאצליח להגיע לדרגה רוחנית כמו שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 23:12 יז בחשון התשפד

גלית דיסטל אטבריאן: "באותו רגע קינאתי באמא של החיילת"
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: ערוץ הכנסת

יומיים חלפו מאז הבשורה המשמחת על שחרורה של החיילת אורי מגידיש משבי חמאס ברצועה באמצעות פעולה של כוחות הביטחון. שרת ההסברה לשעבר, גלית דיסטל אטבריאן, נשאה היום (ד') בכנסת נאום מצמרר, כאשר סיפרה על אמה של אורי, מגי, שעמדה והתפללה לשחרור של בתה.

כשהבת שלך אצל חמאס את אוהבת את הקב"ה?

אורי מגידיש לצד משפחתה

אורי מגידיש לצד משפחתה צילום: דובר צה"ל

"אני רוצה רגע לדבר על אלמנט רוחני אחד קטן שצד את עיניי. אני מדברת על מגי מגידיש, אמא של אורי מגידיש, שחזרה ברוך השם הביתה. כמה ימים לפני כן, אמא שלה עשתה הפרשת חלה והתפללה לקב"ה וביקשה ממנו רחמים, שיחזיר את הבת שלה הביתה. במהלך התפילה שהייתה ספונטנית לחלוטין, היא פתאום אמרה בתוך הדמעות והצער, כשהילדה שלה בעזה, בדרך אגב יצא לה מהפה: 'הקב"ה, אני אוהבת אותך', ואני הסתכלתי על זה ואמרתי לעצמי: אלוהים ישמור, אוהבת? הילדה שלך אצל החמאס ואת אוהבת את הקב"ה?. מאז אני לא מפסיקה לחשוב על זה, אני יודעת שלהרבה אנשים זה נראה משהו פרמיטיבי, לא מורכב, פשוט, של אישה שלא קולטת איפה היא נמצאת".

"ברגע שהיא אמרה את זה קינאתי בה, קינאתי בדרגת האמונה הבלתי נתפסת שלה. זה לא פשטות או פרמיטיביות, זו רוחניות בדרגתה העליונה ביותר. רמה רוחנית כל כך גבוהה וחזקה ומתוחכמת. אני חושבת על כל האנשים שמקדישים את חייהם לצורך התעלות רוחנית והם לא מגרדים את האדמה עליה עמדה מגי. היא הבינה לעומק שהשגחה אלוהית כולה מתחילה ונגמרת בטוב, וגם כשאתה נמצא בגיא צלמוות אתה לא תירא רע כי הוא איתך. ויש איזו אמת מטפיזית ענקית שבה כל דבר שקורה, גם בתוך בור אפל, גם אז הקב"ה עושה משהו לטובת עניין כללי, וכרגע בעיני הבשר אי אפשר לראות".

מרגלית, את המודל לחיקוי שלי

לסיום חתמה דיסטל את דבריה כך: "אני אדם מאמין, אבל אני מאמינה על יבש. אני מאמינה בהשגחה אלוהית, שהכל לטובה, שיש מתמטיקה עליונה, אבל אני מאמינה בזה כשאני בטוחה בבית שלי, ולא כשאחד הילדים שלי נמצא בסכנת אימים. אני רוצה לומר לאמא הגיבורה מרגלית, את המודל שלי, והלוואי שאצליח להגיע לדרגה רוחנית כמו שלך. תמשיכי להתפלל על כל החטופים, יש לך קשר ישיר לקב"ה, חיילים גיבורים בשטח ונשים מתפללות, אין יותר טוב מזה".