מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

10 דברים שלא ידעתם על רועי שרון: הכינוי של החבר'ה ואיפה היה הדייט הראשון

בימים אלו של מלחמה, הפרשן הצבאי של כאן 11 מופיע על המסך שלנו מדי ערב ומציג את כל המידע ההכרחי לציבור| הנה עשרה דברים שאולי לא ידעתם עליו

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 29/10/23 20:19 יד בחשון התשפד

10 דברים שלא ידעתם על רועי שרון: הכינוי של החבר'ה ואיפה היה הדייט הראשון
רועי שרון, הכתב הצבאי של כאן 11, צילום: רובי קסטרו

רועי שרון נולד בכלל בשם אלרועי, להורים אביגדור ועדי. בילדות עבר בין פתח תקווה לקרני שומרון ולמד בישיבות התיכוניות ביישוב ובאור עציון. בשירותו הצבאי היה לוחם ומפקד בחטיבת הנח"ל וכעת משמש כפרשן לענייני צבא וביטחון בתאגיד השידור הציבורי. הנה עשרה דברים שאולי לא ידעתם עליו.

1. סדרת טלוויזיה אהובה

בתקופה הזו, באופן לא מפתיע, אין לשרון טיפת זמן לצפות בטלוויזיה: "לא מתקרב אפילו, אין לי דקה להתחיל לחשוב על זה. האינטנסיביות לא מאפשרת". בזמנים רגילים שרון צופה במה שיש בנטפליקס, ואם צריך לבחור סדרה אחת אהובה - "האמריקאים" - סדרת ריגול שצפה בה לפני שלוש שנים.

נטפליקס

נטפליקס, צילום: shutterstock

2. העבודה הראשונה

"בסוף כיתה ג', בחופש הגדול, עבדתי במפעל דפוס ליד קרני שומרון. סידרתי שם לוחות שנה".

3. שם חיבה

"כשהייתי בצבא, בשנת 1996, הייתה סדרה שנקראת 'היפים והאמיצים'. היה שם בחור שקראו לו רוקו, עם שיער ארוך. אחרי שסיימתי את הצבא הארכתי את השיער, וכמה חיילות ששירתו איתי פגשו אותי וחשבו שאני דומה לו. זה מחזיק עד היום".

4. פדיחה בשידור חי

שרון נזכר, ומתגלגל מצחוק. זה קרה במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר ההחלטה על ממשלת אחדות. "התחיל לכאוב לי הגב מישיבה של שעות באולפן", הוא מספר, "אמרתי לעורך שאני הולך לעשות הליכה לפני שיישבר לי הגב, אז יצאתי החוצה ועשיתי צעידה ברחוב. הלכתי, עליתי מדרגות, ירדתי, לא הקשבתי לטלפון. רציתי ניתוק של רבע שעה. אחרי רבע שעה העורך קורא לי. איך שאני מתיישב מואב ורדי סיים את הפרשנות, והמגישה מיכל רבינוביץ אומרת לי - כן, רועי, בוא תסכם לנו את הנאום של שר הביטחון. אני מסתכל עליה ואומר לה: 'לא הקשבתי'. לקח לי בערך דקה להתאפס והמשכנו", הוא צוחק שוב בזמן שמשחזר. "בשידורים כאלה, כל כך אינטנסיביים, לפעמים דברים כאלה יכולים לקרות".

ועי שרון, הפרשן הצבאי של כאן חדשות

ועי שרון, הפרשן הצבאי של כאן חדשות צילום: תאגיד השידור הציבורי

5. לא תאכל בחיים

רגל קרושה.

6. הפלייליסט

"בסטורי שלי באינסטגרם אני מעלה תיעוד הפצצות מעזה וקורא לזה ד"ש עם טיל. כל הפצצה מלווה בשיר שאני נותן לעוקבים שלי לבחור ולהקדיש, בעיקר חיילים ותושבי הדרום. יש בפלייליסט קרוב ל-200 הפצצות וכל אחת מלווה בשיר, אז זה הפלייליסט שלי עכשיו. אני מקבל על זה תגובות מדהימות מעוקבים, מהורים שלי חיילים, מבנות זוג, מלוחמים. מחמם את הלב לראות שאני מצליח לגרום לאנשים בתקופה הזאת להעלות חיוך על הפנים".

הודעה שקיבל רועי שרון

הודעה שקיבל רועי שרון צילום: צילום מסך

7. הדייט הראשון

"את אשתי הכרתי בצבא, אז נפגשנו בעמדת שמירה".

8. הקולגה הכי מוערכת

"הפרשן הצבאי של עיתון הארץ, עמוס הראל, מעריך מאוד את הכתיבה שלו ואת רמת הידע שלו".

עמוס הראל, הכתב הצבאי של "הארץ"

עמוס הראל, הכתב הצבאי של "הארץ" צילום: Arielinson/cc-by sa

9. לוקח אחריות

לאחר היסוס, שרון לוקח אחריות על המצב הנוכחי. "מסתבר שלא הטלנו מספיק ספק בהערכות של ראשי מערכת הביטחון ושל הדרג המדיני באשר לכוונות של חמאס ולמוטיבציה שלו לפתוח במלחמה, והתבדינו ב7 באוקטובר. התברר שכולנו טעינו".

10. מחזק בימים אלו

"הידיעה שאנחנו ננצח ושעם ישראל, כהרגלו כשהוא מאוים ושרוי במצב קשה, מתאחד סביב המטרה העיקרית והיא לנצח את האויב. ככה זה היה לכל אורך ההיסטוריה שלנו וכך זה יקרה גם הפעם".