מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הזמר במסר מהמילואים: לא יודע מי מייעץ למנהיגים שלנו, אבל לקחת אחריות זו לא סימן לחולשה

מכתב פתוח למנהיגים שלנו: "תפסיקו להתכתש בטוויטר, באולפנים, במסיבות העיתונאים. אנחנו צריכים שתפסיקו. אנחנו צריכים שתאפשרו לנו להיות מאוחדים עד שנחסל את מי שרוצים להשמיד אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 11:08 יד בחשון התשפד

הזמר במסר מהמילואים: לא יודע מי מייעץ למנהיגים שלנו, אבל לקחת אחריות זו לא סימן לחולשה
עידן עמדי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזמר והחייל עידן עמדי, לא מוכן להראות את מה שקורה בזירה הפוליטית ויוצא במכתב למנהיגים שלנו:

"זה מכתב פתוח למנהיגים שלנו,לכלי התקשורת ללוחמים וללוחמות באשר הם ולכל מאן דבעי עם ישראל:נולדתי בשכונת הכורדים שבירושלים בסוף שנות השמונים, מנחם בגין זצ"ל כבר מזמן לא היה ראש הממשלה אבל היה באופן מוזר אחד מגיבורי ילדותנו. לא בגלל הצלחותיו המדיניות והסכם השלום ההיסטורי אותו הביא, על כל אלה לא ידעתי כשהייתי ילד, רק זוכר משפטים שבורים על מנהיג שכואב לו על כל חייל שנפל, על כל אזרח שנרצח כאילו היה בנו. ביום שבגין נפטר נאמר לנו שהוא מת מצער."

עמדי מנסה להבין מי מוביל את המנהיגים ומבקש: "אני לא יודע מי מייעץ למנהיגים שלנו ואני בטוח לא מבין את המשחק הפוליטי, את החזיתות התקשורתיות שלו ואת אגפיו אבל בעם ישראל אני מבין. אני כותב ושר אותו כבר שנים, אני נלחם עליו בסדיר, בקבע , במילואים כבר 16 שנים. אין לעם הזה יכולת כרגע לסבול את הריבים הטיפשיים האלו. פשוט אין אוויר לזה. הוא כולו מופנה להכלת הכאב, להושטת יד לאחים ולאחיות שלנו, ללחימה בחזיתות השונות. תפסיקו להתכתש בטוויטר, באולפנים, במסיבות העיתונאים. אנחנו צריכים שתפסיקו."

עמדי לא רק אומר מה צריך להפסיק אלא גם מסביר מה אנחנו צריכים בימים אלו: "אנחנו צריכים שתאפשרו לנו להיות מאוחדים עד שנחסל את מי שרוצים להשמיד אותנו." ומזכיר את הלוחם ששירת איתו, "אתמול בלילה שודרה כתבה על גבורת לוחמי הימ"מ בתחנת המשטרה בשדרות והצלת בני הערובה שהיו שם. הלוחם בחוד הפריצה היה אלכסיי שמקלב ז"ל. סופרמן על מדים. אלכסיי הגיע לצוות שלי אחרי שכבר הפכתי למפקד, מעולם לא ראיתי אדם חזק כמותו, הוא היה הכי טוב בהכל. לצד זה היה צנוע ושקט. שיעור לאדם שמבין את עוצמתו ובוחר להיות רך ולא להשוויץ בכך. אנחנו זקוקים לעוד אנשים כמו אלכסיי כרגע, לא רק בכוחות פריצה. ביכולת להיות צנועים אל מול האתגרים שלנו, להבין שהעוצמה שלנו היא באחדות. לא לחפש מי צריך לסחוב את האלונקה, לאחוז בה בהתנדבות ולקוות שזה יעורר השראה במי שצופה בכך לקחת אחריות ולאחוז בה גם."

לסיום עמדי מתרגש מהמשלוח שקיבל מבתו ומקווה בשביל כולנו שנוכל להיות סופרמנים: "בשבוע שעבר יעל, בתי בכורתי, גאוותי, שלחה לי כמה ציורים לכאן, אחד מהם היה הסופרמן הזה שנלחם על הלב. תהיו סופרמנים, כל אחד בתחומו כרגע. תקחו אחריות, זו לא סימן לחולשה. אין חוזקה גדולה מכך. על החתום, עידן עמדי."