הנס של אמיר מויאל: "אני מתחיל להבין שמשהו אחר קרה"

כשאשתו וילדיו נמצאים יחד איתם, טיל פגע פגיעה ישירה בבית הסמוך להוריו של הקומיקאי אמיר מויאל. רק לאחר מכן גילה על הנס הכפול שאירע להם, והחליט לכתוב על כך בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 12:12 י בחשון התשפד

הנס של אמיר מויאל: "אני מתחיל להבין שמשהו אחר קרה"
צילום: שי מאיר

לאחר שעות של שקט יחסי, אתמול (ג') שוב אזעקות נשמעו באזורים רבים במרכז הארץ ומטח רקטות כבד נורה מהרצועה. בית ביישוב אלפי מנשה ספג פגיעה ישירה, אך בני המשפחה ששהו בממ"ד לא נפגעו. כעת הקומיקאי אמיר מויאל חושף כי מדובר בשכנים הסמוכים להוריו, ומגולל את הסיפור המלא.

"קיבלתי הודעה מאחותי הקטנה: 'כולנו בסדר'"

"הכל התחיל בשעה 15:30", כותב בפוסט בפייסבוק, "אחד החיילים שעמד לידי תהה האם הצליל שהוא שומע זה אזעקה או שהוא מדמיין. אחרי כמה רגעים, שמענו חייל צועק שיש צבע אדום ורצנו מיד לחדר מוגן שהיה בקרבת מקום. בחדר המוגן, אני קולט על המסך שמפרט את התרעות פיקוד העורף צמד מילים מאוד חריג: אלפי מנשה".

מויאל, שהוריו גרים באותו היישוב, לא נבהל גם כשקיבל הודעה מאחותו הקטנה. "כולנו בסדר", כתבה, והקומיקאי הניח שהיא מרגיעה אותו בגלל האזעקות. אלא שאז החל לקבל שטף הודעות, "חלקם מאנשים שלא שמעתי מהם שנים", והחל להבין שמשהו קרה. "גיסי מתקשר אליי", הוא מספר, "אני לא יכול לענות אז הוא שולח הודעה, בה הוא מבקש רק לדעת שהכל בסדר. ובנקודה הזו אני מתחיל להבין שמשהו אחר קרה".

"דלת הממ"ד התעקמה מעוצמת ההדף"

הגיס החל לשלוח תמונות, ומויאל לא האמין: "אני פותח אותן והעיניים שלי נפערות. הפגיעה באיזור הבית של ההורים שלי. מה זה איזור? בית לידם. אני תוהה אולי זיהיתי לא נכון. זה לא יכול להיות הרי. אבל תמונה נוספת נשלחת ואני מזהה בוודאות. זה הבית של ההורים שלי. הרקטה פגעה בבית השכן, ריסקה אותו, ותוך כדי זרעה הרס רב מרסיסים והדף בבית של ההורים שלי".

רק אז נזכר מויאל שאשתו והילדים הגיעו לבקר את סבא וסבתא, ונמצאים כעת יחד איתם בבית הסמוך לנפילה. מאוחר יותר שמע על הנס הכפול שהתרחש: "עם הישמע האזעקה, אשתי התעשתה מהר.
היא אספה את הילדים וירדה לממ"ד יחד עם אמי ואחותי. היא הקפידה למלא את הוראות פיקוד העורף, סגרה היטב את הדלת, והספיקה לסגור גם את חלון המתכת הכבד, ממש שתי שניות לפני הפיצוץ האדיר. הפעולות הללו מנעו פגיעת הדף חזקה. אילולא סגרה את חלון המתכת, שברי זכוכיות מחלון הזכוכית שנמצא שם גם היו עפים לכל עבר. אולי גם רסיסים. דלת הממ"ד עצמה התעקמה מעוצמת ההדף".

"נטייתו של אבא שלי לעשות חסד פשוט הצילה אותו"

בזכות הנוכחות של אשתו, ניצלו גם שאר בני המשפחה, שככל הנראה לא היו מקפידים לסגור את הדלת והחלון. "אבל הנס השני, מטורף הרבה יותר", ממשיך מויאל, "כמה דקות לפני האירוע אבא שלי היקר ישב עם זוג שאמור להתחתן ביישוב. הוא הראה להם את המקום שבו כדאי לקיים את החופה וכבר רצה לחזור הביתה, אבל הם רצו ללכת למקום נוסף. למרות שהיה עייף ורעב, הוא נענה לבקשתם והם הלכו למקום השני. הפעולה הזו עיכבה אותו בדקות ספורות. אותן דקות ספורות שבזכותן הוא לא היה בבית בזמן האירוע".

מויאל מסביר שמדובר בנס, כי אם האב היה בבית הוא לא היה יורד לממ"ד, מכיוון שהניח שהסיכוי שייפול טיל בשומרון קלוש מאוד. "נטייתו של אבא שלי לעשות חסד, פשוט הצילה אותו". בהמשך הגיעו כוחות חילוץ שהוציאו את כולם מהממ"ד לפני שהבית יקרוס. מתנדבים עזרו לטאטא את הזכוכיות. "המפלס התחתון של בית הוריי הוא בית כנסת פעיל בשבתות וחגים, וזה גם החלק שנפגע הכי הרבה. ומהסיבה הזו, היה כל כך מרגש שאחרי פינוי ההריסות, התקיימה במקום תפילת ערבית ושירה אדירה של צוותי החילוץ, המתפללים והמתנדבים".