מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התיעוד ששבר את יוסף חדאד: "הדברים האלו חייבים להיות משודרים"

יוסף חדאד נחשף לתיעוד מצלמות הגוף של חמאס שהציג דובר צה"ל לכמאתיים עיתונאים זרים, ולא הצליח לעצור את הדמעות: "לא יכולתי שלא להישבר ולא יכולתי שלא לזעוק את הזעקה של כל מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 10:00 ט בחשון התשפד

התיעוד ששבר את יוסף חדאד: "הדברים האלו חייבים להיות משודרים"
יוסף חדאד, , צילום: הותר לשימוש

יוסף חדאד, ערבי ישראלי ומייסד עמותת "ביחד ערבים זה לזה", עוסק כבר שנים ארוכות בהסברה ישראלית וציונית ברחבי העולם ובחיבור בין הציבור הערבי ליהודי בישראל. בעקבות הטבח הנורא בעוטף עזה חדאד יצא לקמפיין הסברתי פרטי רחב היקף כדי לחשוף בפני העולם,, והתראיין בלא מעט כלי תקשורת מכל רחבי הגלובוס.

"ילד בן 10 שצעק: 'למה אני לא מת?! אני רוצה למות, תהרגו אותי'"

אולם למרות שבדרך כלל מגלה חדאד רהיטות וקור רוח, בריאיון לחדשות 12 על התפקיד המשמעותי שלקח על עצמו בעבור ההסברה הישראלית, לא הצליח חדאד לעצור את הדמעות. חדאד סיפר על התיעודים שהציג דובר צה"ל לעיתונות הזרה, ששברו אותו: "ילד בן 10 שצעק: 'למה אני לא מת?! אני רוצה למות, תהרגו אותי' בזמן ששני מחבלים מחפשים אוכל במקרר של הבית שלו, בזמן שאבא שלו כבר נורה למוות מול העיניים שלו, כשהוא ואחיו פצועים. לא יכולתי שלא להישבר ולא יכולתי שלא לזעוק את הזעקה של כל מדינת ישראל".

ההרס בקיבוץ בארי

ההרס בקיבוץ בארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדובר בסרטון שערך דובר צה"ל ובו תיעודים קשים ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס, שהוצגו לכ- 200 עיתונאים זרים מגופי התקשורת המובילים בעולם - אך לא אושרו לפרסום פומבי. "מי שראה את התמונות האלה לא יכול להישאר אדיש אפילו לשנייה אחת", אמר חדאד, ופנה למשפחות הקורבנות בבקשה שיאשרו את פרסום הסרטון: "הדברים האלו חייבים להיות משודרים, כי בעולם באמת מטילים ספק במה שקרה לנו והתקשורת עוינת".