לענהאל שמואלי נמאס מהתחרות הסמויה: "כולנו צריכים חיבוק"

אושיית הרשת והיועצת הזוגית שיתפה את העוקבות ברשת החברתית בהערות שקיבלה בעקבות המלחמה, וביקשה להזכיר כי כולנו יחד באותה הסירה של קושי והתמודדות: "לכאב אין מדרג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 16:02 ח בחשון התשפד

לענהאל שמואלי נמאס מהתחרות הסמויה: "כולנו צריכים חיבוק"
ענהאל שמואלי , צילום: ללא

הימים הקשים שעוברים על העם בישראל מוציאים החוצה גם את הרגשות האנושיים הבסיסיים ביותר, והם לא תמיד חיוביים. בלוגרית היחסים ענהאל שמואלי שיתפה היום (ב') את העוקבות בסרגל הכאב של חברות ומכרות, שמנסות להחליט מי יותר מסכנה מביניהן.

למה את בוכה אם ראית את עקיבא

"על מה את בוכה ראית את עקיבא", כך שיתפה בהודעה שקיבלה מחברה לאחר שבעלה חזר שוב למילואים. "שניה אחרי עוקבת כתבה לי שהיא לא מקבלת תמיכה למרות שלא ראתה את בעלה שבועיים כי הוא לא במקום מסוכן. הלם!! חלאס עם סרגל מדידת הכאב והמסכנות! הגיע הזמן לבנות חוסן ולשנות את המשוואה".

שמואלי מתארת כי זו לא הפעם הראשונה שהיא מקבלת הערות כאלה, הערות שמציגות את התחרות הסמויה מי יותר מסכנה מתוך אמונה כי היא דווקא תקבל יותר עזרה. "אותה אמונה מעוותת את המציאות ולא משרתת אותנו, אבל היא בעיקר לא משרתת את המאמין בה. הרי אם לי קשה זה מפחית או מוסיף לקושי של אדם אחר?! זה ישנה את הכאב שלו? יעלים אותו?".

למרות שאנחנו עסוקים בחברה במדידות וציונים, לכאב אין מדרג

שמואלי, העוסקת גם בייעוץ זוגי, סיפרה כי קיבלה הודעה מעוקבת, בה תיארה כי כי היא בחודש התשיעי עם ארבעה ילדים ובעלה מובטל שלא התגייס למילואים. "היא שיתפה שהיא בקריסה אבל לא מעיזה להגיד כלום כי כולם מספיק מגוייסים ומרגישה שהצרות שלנו קטנות יותר. אז זהו ש לא…. אין צרות קטנות או גדולות כולנו בצרה נקודה. זאת שוב פעם אמונה שבאה למדוד אותנו ולא לתת לגיטימציה למה שאנחנו עוברים".

לסיום חתמה: "למרות שאנחנו עסוקים בחברה במדידות וציונים, לכאב אין מדרג, ואין ציון כי הוא לא תורם לו. הדרך היחידה לתרום לאדם במשבר הוא לתת מקום לכאב , להכיל אותו, להקשיב לו ולפרק אותו. בואו נשחרר את המשוואות, אין אדם בלי סיפור, אין אדם בלי כאב, כולנו צריכים חיבוק ומילה טובה".