הרבנית ימימה מזרחי: זה דיבור שפשוט גרם לי לבכות

הרבנית ימימה מזרחי הגיעה לבית משפחת מורנו ופגשה את תמר מורנו, שאיבדה את בנה איתי במלחמה. הרבנית התפעלה מתעצומות הנפש של האם השכולה ומהבחירה שלה להרגיש מלאה גם בימים קשים אלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 12:10 ד בחשון התשפד

הרבנית ימימה מזרחי: זה דיבור שפשוט גרם לי לבכות
הרבנית ימימה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

אומרים שברגעי משבר מתגלים הכוחות הכי גדולים בנפש האדם. הרבנית ימימה מזרחי, המשתדלת לרומם את רוחו של העם בכל דרך בימים אלו, נתקלה במציאות הזו פנים מול פנים. הרבנית הגיעה לשבעה של איתי מורנו ז"ל, אחיינו של עמנואל מורנו ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, ופגשה שם את האם תמר מורנו. אמאל'ה ואבאל'ה איזה אישה", כתבה הרבנית בחשבון האינסטגרם שלה, "מרשימה ומופלאה ומלאת שמחת חיים מבעד לאבל הגדול".

האם שאיבדה את בנה במלחמה: אני לא מסוגלת לומר 'ריקם השיבני ה'"

אימו של החלל שנפל במלחמת חרבות ברזל היא מורה לתנ"ך, ששיתפה את הרבנית כי התנ"ך הוא מה שהחזיק אותה בכל הימים האלו. "היא מדברת על נעמי", סיפרה הרבנית, "שאומרת 'אֲנִי מְלֵאָה הָלַכְתִּי וְרֵיקָם הֱשִׁיבַנִי ה''. אני לא מסכימה עם זה, היא אומרת. נכון, לקחו את הילד היקר הזה. ובד בבד אני מלאה מהנשים שבאו לכאן ונתנו לי כוחות וישבו לצידי ומילאו את הבית כל הזמן, והביאו אוכל ו... אני לא מסוגלת לומר 'ריקם השיבני ה''. אני כל כך מלאה". הרבנית התפעלה כל כך מדבריה של האם, וכתבה, "זה דיבור שפשוט גרם לי לבכות".