מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטורף: גיא לרר עשה מה שהמדינה היתה צריכה לעשות - גייס יותר מעשרה מיליון שקלים לתושבי הדרום

מגיש תכנית "הצינור" מתגייס למען תושבי הדרום ויוצא במיזם תרומות ענק שגייס עבר למעלה מעשרה מיליון שקלים | שישה מיליון יוכפלו, ותושבי קיבוץ כפר עזה כבר קיבלו אלף שקלים לאדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 09:19 ב בחשון התשפד | עודכן בתאריך 17/10/23 15:52

מטורף: גיא לרר עשה מה שהמדינה היתה צריכה לעשות - גייס יותר מעשרה מיליון שקלים לתושבי הדרום
גיא לרר, צילום: Flash90

גיא לרר, מגיש תכנית "הצינור" ברשת 13, הוא אחד מיזמי החסד הגדולים בארץ. דרך הפלטפורמה שלו הוא גייס מיליונים למטרות שונות במשך השנים, והפעם, עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל - יצא לרר במהלך מרגש להתרמת כסף עבור תושבי עוטפי עזה בשם 'עוטפים - הגיוס הגדול'.

גם תושבי הערים הגדולות בפנים

"בימי הקורונה הרמנו יחד את פרויקט הגיוס הגדול בתולדות המדינה. 20 מיליון שקל נאספו. 20 אלף ישראלים תרמו. הכסף הגיע ליעדו במלואו, ללא תקורות וללא עמלות, תוך איסוף דאטה מדויק ומנגנון מיון שהבטיח שמי שהכי צריך - הוא זה שיקבל. אספנו טכנולוגיה, ידע ושותפים מופלאים. עכשיו יש רצון ענק לתרום אבל יש גם בלאגן גדול. כספים מגיעים למקומות שלא בהכרח יש בהם צורך, כולל פרויקטים עם עמלות גבוהות, שלא לדבר על נוכלים שמנצלים את המצב", מסבירים בצינור.

לדבריהם, כל שקל שייתרם עד לשישה מיליון שקלים יוכפל. בצינור מייעדים את הכספים הראשונים לחבילות סיוע יעודיות לתושבי העוטף שנפגעו ופונו, כולל הערים הגדולות אשקלון, אופקים, נתיבות ושדרות. הנפגעים יקבלו כרטיס נטען שיאפשר להם לקנות בעצמם מוצרי מזון, ביגוד, הנעלה והגיינה.

"זה הכסף הכי מדויק שיש כרגע לפחות"

עם התנעת הקמפיין ותחילת התרומות, כתב לרר כי הראשונים לקבלו היו תושבי קיבוץ כפר עזה. "אלף ש"ח לנפש בתור התחלה. אני רואה את התגובות שלהם, ההלם מזה שהציבור התגייס והמדינה פחות. לכן אני מרשה לעצמי להיות אגרסיבי ולהגיד, כנסו ותרמו. כמה שיותר. שתפו לחברים, בעלי אמצעים, זה הכסף הכי מדויק שיש כרגע לפחות".