מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ינון מגל שיתף איור שנאה בוטה - עופר חדד תהה: "אתה לא מתבייש?

המגיש הבכיר בערוץ 14 לא היה יכול להתאפק מלשתף דברי שנאה ופילוג דווקא בימי המלחמה, כאשר חשף איור סוריאליסטי למדי על "ערוצי התרעלה". השדרן הדתי של חדשות 12 תהה בכאב: "אתה לא מתבייש?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 11:20 ל בתשרי התשפד

ינון מגל שיתף איור שנאה בוטה - עופר חדד תהה: "אתה לא מתבייש?
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שבוע של מלחמה איומה ומספר בלתי נתפס של קורבנות לא הספיקו כדי לשכך מעט את הרעל שזורם ברשתות. מגיש הטלוויזיה הבכיר של ערוץ 14, ינון מגל, בחר לשתף הבוקר (א') קריקטורה הזויה למדי, בה נראה אדם מקיא על שלושת הערוצים המרכזיים: 11,12, 13. "אף פעם לא שיתפתי את האיור הזה, הוא תמיד נראה לי בוטה מדי, וגם עכשיו אני עושה זאת בהתלבטות ומאוחר בלילה", סיפר מגל לעוקביו, אבל כשראיתי קצת (לצערי) את ערוצי התרעלה בסוף השבוע זו הייתה תחושתי".

ינון מגל: אין מחילה למי שהסית נגד הממשלה בזמן מלחמה

לדבריו, פרשנים, גנרלים ופעילי מחאה מובילים אותנו לקטסטרופה אסטרטגית בה האשם הוא ראש הממשלה נתניהו. "כל אלו ששנים הסבירו לנו שהאויב שלנו הוא 'בדיוק כמונו', ונסיגות יביאו בטחון ושלום, ושצריך 'להכיל' ולהיות 'הגיוניים' ו'שפויים' ולא 'קיצוניים' ולא 'משיחיים', ושאם ניסוג 'הם יעזבו אותנו'... חושבים שאם יאשימו עכשיו את נתניהו ב'קונספציה' נשכח להם את כל מה שאמרו, הטיפו והסיתו במשך שנים באולפנים".

ינון מגל

ינון מגל, צילום: תומר שלום

מגל הדגיש כי אין מחילה לתעמולה פוליטית והסתה נגד הממשלה בזמן המלחמה, והוסיף בקביעה כי ערוץ 14 הוא הפתרון לכך. "שנים בכינו מול המסכים שאין אלטרנטיבה. עכשיו יש".

עופר חדד זועם: "סרטון אחד לא הוצאת לעולם"

הציוץ, שזכה לאלפי לייקים, הביא תגובות שונות, ביניהן גם זו של עופר חדד, מגיש בחדשות 12, שלא היה יכול להסתיר את זעמו נוכח הדברים האיומים של מגל. "ינון, גם עכשיו? משדרים עשרות לוויות מדי יום ובזה אתה עסוק? אתה לא מתבייש?", תהה בכאב.

"סרטון אחד לא הוצאת לעולם בזמן שמפעל 'התבהלה' מעיף לעולם מאות סרטונים בשירות ההסברה הישראלית". חדד ציין כי רק אמש שודרה כתבה על התגייסות החברה החרדית למען החיילים, וחתם כך: "אגב אתמול שודרה אצלנו כתבה נרחבת על ההתגייסות החרדית למען החיילים, קח טיפ קטן על איך עושים קצת אהבת חינם. בהצלחה". גם אלעד שמחיוף, שליח חברת החדשות באירופה, לא נשאר אדיש: "עדיף שתמשיך עם הגל השקט נשמה, הולם אותך יותר".