רביטל ויטלזון משחזרת את הרגעים הקשים: זה היה כמו בסיפורים

בעיצומו של חג שמחת תורה נאלצה הקומיקאית הדתייה, כמו אמהות רבות ברחבי הארץ, להתמודד עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". בחשבון הפייסבוק שלה היא שחזרה את הרגעים הקשים, הגיוס של הבעל והבכי של הקטנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 09:44 כג בתשרי התשפד

רביטל ויטלזון משחזרת את הרגעים הקשים: זה היה כמו בסיפורים
רביטל ויטלזון משחזרת, צילום: אושר עדן פשינסקי

מלחמת "חרבות ברזל" פרצה במהלך חג שמחת תורה ותפסה את כולם לא מוכנים. בכל רחבי הארץ חיילים וחיילות נקראו להתגייס לצבא ולקחת חלק במערך הלחימה, כשכולם מותירים מאחוריהם משפחות מודאגות. רביטל ויטלזון, קומיקאית ואושיית רשת, תיעדה בחשבון הפייסבוק שלה את הרגעים הקשים שחוותה המשפחה.

רביטל ויטלזון משחזרת: נכנסת למקלחת כדי לבכות בלי שיראו

"זה היה כמו בסיפורים", כתבה, "הוא חזר מבית כנסת מוקדם, רץ לנייד, הלב שלי היה על 200. הוא עלה על מדים, נשיקות, 'אני לוקח איתי את הפחזניות' ונסע". בהתחלה, תיארה ויטלזון, היא ניסתה לשמור על "סוג של חג", אבל הניסיון לא צלח. "הגברים והבחורים נסעו ופני הנשים אפורות. חזרנו הביתה, נעלתי, ציידתי את הממ"ד, ניסיתי להיות יעילה".

מהר מאוד החליטה ויטלזון לוותר על החג. בהתחלה הציצה בנייד רק מדי פעם, אך עד מהרה לא הצליחה לשחרר. "מפחדת ליצור קשר עין עם הילדים, מחניקה זעקות מהחדשות והעדכונים, נכנסת למקלחת כדי לבכות בלי שיראו, יוצאת ומנסה להכיל - ההיא חסרת סבלנות, ההיא בוכה, ההיא עכשיו רוצה את אבא. עכשיו את אבא".

הקומיקאית המשיכה ותיארה את התחושות האישיות מהמצב: "כואב לי הראש, כואב לי הלב, אני מפחדת עליי, על החברות, על האמהות. אני מפחדת, אני עצובה, אני מזועזעת. והם צריכים אותי, ואין לי מה לתת להם. אין הדרכת הורים לאיך לעבור מלחמה".