כתב "חדשות 12" הוריד את הכיפה בשידור: "אני לא מחזיר בתשובה"

הכתב הוותיק מנחם הורוביץ התווכח בשידור עם פעילת מחאה סביב נושא ההפרדה באירועי דת בתל אביב. במהלך הוויכוח הוא שאל: "האם באמת אותה פיסת סדין המתנופפת ברוח – זה באמת מה שמפריע לציבור הליברלי בתל אביב?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/23 08:19 כא בתשרי התשפד

כתב "חדשות 12" הוריד את הכיפה בשידור: "אני לא מחזיר בתשובה"
חדשות 12, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר שעוד אירוע תפילה בכיכר דיזנגוף בתל אביב הפך למוקד מחאה, נערך דיון בנושא בתוכנית "שש עם עודד בן עמי" בערוץ 12 בהשתתפות כתב הערוץ מנחם הורוביץ ופעילת המחאה לירי בורק שביט. במהלך הדיון ניסה הורוביץ להעביר את הדיון מהפן המשפטי אל הפן המהותי ותהה: "האם באמת אותה פיסת סדין המתנופפת ברוח – זה באמת מה שמפריע לציבור הליברלי בתל אביב?".

מנחם הורוביץ הסיר את הכיפה

בהמשך ותוך כדי התלהטות הדיון, הסיר הורוביץ את הכיפה מעל ראשו ואמר: "הנה, אני אדם חילוני. אני בא ממשפחה בני-ברקית, והופך לחילוני לחלוטין. אדם דתי יכול לשבת בכיכר דיזינגוף בתל אביב ויגיעו אותם אנשים חילוניים שרוצים לשמוע תקיעת שופר. אני לא מחזיר בתשובה, אני מעולם לא ניסיתי לכפות את המסורת האורתודוקסית על העם היושב בציון ובטח לא על החברים החילוניים שלי. אני לא מבין מה הבעיה – אישה בתל אביב רוצה שהנכד שלה ישמע בפעם הראשונה בחיים תקיעת שופר בראש השנה. מה הבעיה עם זה? אז יש את ההפרדה, אז מה".

 מנחם הורוביץ

מנחם הורוביץ, "אז יש את ההפרדה, אז מה". צילום: פלאש 90

"בבית הכנסת תעשו מה שבא לכם. במרכז תל אביב זה בעייתי"

בורק מצידה הגיבה לדברים ואמרה: "אין לי שום בעיה עם התפילות ועם ההקפות, יש לי בעיה עם זה שלא מכבדים. אנחנו ציבור באמת דמוקרטי – אנחנו רוצים שבמרחב ציבורי בו נקבע שלא תהיה הפרדה מגדרית, לא תהיה. בבית הכנסת תעשו מה שבא לכם. במרכז תל אביב זה בעייתי".