הזמר שישב בכלא: הרב אמר לי שהייתי אמור למות

הזמר המצליח שריצה עונש מאר, קובי פרץ, מספר על השיחה שלו עם המסר המצמרר: "תברך על הרע כמו שאתה מברך על הטוב ותגיד תודה לבורא עולם" | וגם: הטקס המרגש בבית הספר של ילדיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 11:16 יז בתשרי התשפד

הזמר שישב בכלא: הרב אמר לי שהייתי אמור למות
קובי פרץ. ארכיון, צילום: Flash90

הזמר קובי פרץ שהתחזק בתקופה בה היה כלוא על עבירות שביצע, סיפר בראיון במאקו על ההתחזקות שלו, על השיחה המפתיעה שלו עם הרב ועל חינוך הילדים. במהלך השיחה חשף פרץ כי הרב אמר לו שהוא היה אמור למות - ובעקבות החסדים שהוא עושה הוא ניצל.

"אתה היית אמור למות"

"כשקיבלתי את גזר הדין במשפט אמרתי לרב, 'איך זה ששנים אני רודף אחרי חסדים, מצוות, מעשים טובים, וחטפתי עונש כזה?'. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר, 'תברך על הרע כמו שאתה מברך על הטוב ותגיד תודה לבורא עולם, כי אתה היית אמור להיפטר מן העולם הזה. אתה היית אמור למות'", סיפר פרץ.

אילוסטרציה

כלא. אילוסטרציה | צילום: משה שי, פלאש 90

"כך אמרו השמיים. מראש השנה עד ראש השנה כתוב לאדם מי יחיה ומי ימות. אני אדם מאמין, הכל כתוב. הרב אמר, 'אתה היית אמור למות לפני הזמן שלך. בגלל המצוות והחסדים שעשית, ריחם עליך, נתן לך כלא במקום מוות'".

"הייתי חוזר מהופעות בשלוש-ארבע בבוקר, מפוצץ מעייפות, אבל אין בעיה, לוקח אותו"

לאחרונה עזב פרץ את תל אביב לטובת העיר רעננה, ובחר לילדיו בתי ספר דתיים. "אשתי אמרה, 'אתה רוצה בית ספר דתי? אין בעיה. אתה לוקח אותו, לא אני'. וככה זה היה. היה לי קשה מאוד, הייתי חוזר מהופעות בשלוש-ארבע בבוקר, מפוצץ מעייפות, אבל אין בעיה, לוקח אותו".

"הייתי רואה את המנהל, איזו מסירות נפש. מגיע בכל יום לבית הספר, עומד בשער, מקבל ילד-ילד. הייתי רואה את המורים, פשוט אכפת להם מכל ילד. מקבלים אותם, נותנים להם שוקו ולחמנייה. איפה זה קורה בבית ספר חילוני? איפה נותנים להם שוקו ולחמנייה? הבנים שלי למדו בבית ספר ממלכתי, מי קיבל אותם בכלל בכניסה? מי שאל, 'הגיעו? לא הגיעו?'. שם אכפת להם. אני לא אשכח את הטקס של כיתה א' של הבן הצעיר שלי ביום הראשון ללימודים. עומדים מורים, מחזיקים את הטליתות, שטיח כזה כחול עם בלונים. להקה שרה שירי קודש, עושים להם את ברכת הכהנים. זה היה מדהים. ילדים קטנים, גוזלים, עומדים מתחת לדבר הזה כמו חתן וכלה. אמרתי, 'תודה רבה לך בורא. זה מה שרציתי'".