יאיר שרקי משתף: תחושה חמוצה של כישלון

העיתונאי יאיר שרקי צפה בתיעודים הקשים מתל אביב והתמלא בתחושת כישלון: "נכשלנו. כן, בלשון רבים. כחברה שידעה להשאיר את היום הזה, היפה והמיוחד ביותר בלוח העברי מחוץ למחלוקת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/23 23:25 י בתשרי התשפד

יאיר שרקי משתף: תחושה חמוצה של כישלון
שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

כמו רבים, עם צאת הצום, עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי צפה בסרטונים הקשים מתל אביב, בתגובה הוא כתב: "קשה לחשוב על מעבר חד יותר מפתיחת הלב והתרוממות הרוח של יום כיפור לפושים המדכאים שבצאתו. אחרי יום שלם שעבר על רוב הישראלים בתפילה ובחשבון נפש, הכותרת הראשונה במוצאי יום הכיפורים הכתה עם דיווחים שוברי לב על עימותים בתפילות בתל אביב.בבתי הכנסת זעקו "תן שלום בארץ", אבל בכמה כיכרות הצדדים נערכו למלחמה".

יאיר שרקי: "זו בעיקר תחושה חמוצה של כישלון. נכשלנו"

על התחושה שעלתה בו בעקבות הצפייה כתב שרקי: "עוד לפני שצללתי לפרטי הסרטונים והדקדוקים כדי להבין מה קרה ולגבש דעה מי צודק. זו בעיקר תחושה חמוצה של כישלון. נכשלנו. כן, בלשון רבים. כחברה שידעה להשאיר את היום הזה, היפה והמיוחד ביותר בלוח העברי מחוץ למחלוקת. עד לשנה הזאת. כעת גם הוא, כמו יום הזיכרון, הפך מועד של עימות, שגם מי שלא השתתף בו נדרש מיד לתפוס צד בצאתו. עם המפגינים או עם המתפללים. אבל בלי שני צדדים אין עימות. וגם אם אכן מהם צודק הוא עדיין צד".

עימותים בכל נדרי בתל אביב

עימותים בכל נדרי בתל אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

לסיום כתב שרקי: "הרי את החשש אני מבין. של אלו שמפחדים שהנה מדינת ההלכה משתלטת להם כל המרחב הליברלי. ואת של אלו שמרגישים שהדת היא זו שתחת מתקפה בישראל של 2023. וגם דוקא מנקודת מבט הזאת, אני גם יודע שאלו ואלו רובם בחששות שוא. אנחנו במוצאי כיפור תשפ"ד, אבל אם לא נתעשת, הימים הנוראים עוד לפנינו".