מירי מיכאלי: "ת"א 2023, יהודים לא יכולים לממש את יהדותם כפי אמונתם"

אשת התקשורת הגיבה בצער לאירועים בתפילת כל נדרי בכיכר דיזנגוף, וסיפרה על הוריה שעלו ארצה, לתל אביב, "מתוך התרגשות שסוף סוף יוכלו לממש את יהדותם באופן מלא". אלא שאירועי האתמול מנעו מיהודים להתפלל לפי אמונתם: " יום כיפור עצוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/23 20:45 י בתשרי התשפד

מירי מיכאלי: "ת"א 2023, יהודים לא יכולים לממש את יהדותם כפי אמונתם"
מיכאלי: "יום כיפור עצוב", צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תפילת יום הכיפורים שמארגן "ראש יהודי" מידי שנה בכיכר דיזינגוף עמדה השנה בסימן שאלה גדול בשל איסור העירייה לקיים תפילה בהפרדה במרחב הציבורי של העיר, החלטה שזכתה לגיבויו של בית המשפט המחוזי בתל אביב. למרות זאת, הוצבה אתמול (א') מחיצה מאולתרת בכיכר דיזנגוף, ועם כניסת היום הקדוש נרשמו במקום עימותים אלימים.

"יהודים לא יכולים לממש את יהדותם כפי אמונתם"

אשת התקשורת, מירי מיכאלי, התייחסה בכאב לאירועים. "ההורים שלי עלו לארץ", כתבה מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה, "הישר לתל אביב, מתוך התרגשות שסוף סוף יוכלו לממש את יהדותם באופן מלא, בלי פחד". אלא שהפוסט של מיכאלי הסתיים במילים כואבות: "תל אביב 2023, יהודים לא יכולים לממש את יהדותם כפי אמונתם. יום כיפור עצוב".

חולדאי מסביר: "קומץ של קיצוניים לא יכתיב את הדרך בתל אביב ולא בשום מקום אחר"

ראש העיר תל אביב-יפו, התייחס מוקדם יותר לאירועים בעירו. "אירועי ערב כיפור הם עוד דוגמא עצובה ומדאיגה לפילוג בחברה שלנו. ומה הפלא? כשהמנהיגות שלנו עצמה נמנעת מלהגיד בפה מלא שאת פסיקות בג"ץ יש לקיים, היא פותחת את הצוהר לגורמי קיצון לקחת את החוק לידיים. בתל אביב-יפו כולם חיים יחד בדו קיום אמיתי - ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, להט"בים וסטרייטים. פרובוקציות כמו אתמול מנסות לפגוע בדו-קיום הזה".

"אני אומר זאת באופן ברור - קומץ של קיצוניים לא יכתיב את הדרך בתל אביב ולא בשום מקום אחר. תל אביב יפו תהיה תמיד בית שבו כל תושבת או תושב יוכלו לקיים את אורחות חייהם בחופשיות תוך שמירה על החוק ועל עקרונות מגילת העצמאות".