דור שביעי בארץ ולוחמת פלמ"ח: אימו של אברי גלעד הלכה לעולמה

אברי גלעד נפרד מאמו שהלכה לעולמה בגיל 92. בפוסט חשוף סיפר על הרגעים בהם התבשר במותה: "נכנסתי לחדרה ודיברתי איתה ביחידות את כל הדיבורים שלא דיברנו מעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/23 09:09 ט בתשרי התשפד

דור שביעי בארץ ולוחמת פלמ"ח: אימו של אברי גלעד הלכה לעולמה
אברי גלעד, צילום: מיכה לובטון

העיתונאי אברי גלעד בישר היום (א') בצער כי אימו, אורה קווסטלר, הלכה לעולמה בגיל 92. "אמש ישבתי עם חבריי ולמדנו בחברותא על יום כיפור. ברקע הלמו הבאסים של ההופעה של נועה קירל מהפארק. הטלפון צלצל. המטפלת של אמי, 'בוא מהר, משהו קרה'", סיפר על הרגעים הכואבים בהם נודע לו על מותה.

"עליתי על האופניים וטסתי למעונה. בדלת כבר חיכו לי המטפלת, ארלין הצדיקה, והאחות של הדיור המוגן עם הפנים האלה שאין לטעות בהן. אמא נפטרה, ערב יום כיפור ושני ערבים לפני יום הולדתה ה-93", כתב גלעד בחשבון הפייסבוק שלו.

"דיברתי איתה ביחידות את כל הדיבורים שלא דיברנו מעולם"

"נכנסתי לחדרה ודיברתי איתה ביחידות את כל הדיבורים שלא דיברנו מעולם. הודיתי לה על כל מה שעשתה בשבילי ובשביל אחותי אפרת" סיפר, והוסיף: "וסלחתי לה על כל מה שלא עשתה כי הייתה עסוקה בלתמוך באבי הרצוץ מחוויותיו באושוויץ".

גלעד סיפר על אימו, שהייתה דור שביעי בארץ, לוחמת בפלמ"ח, שהקדישה את חייה להתנדבות ולטיפול באביו שורד השואה. "לאחרונה הכתה בה הזקנה במלוא אכזריותה. עם כל הצער על לכתה, שמח בשבילה שנחלצה בזמן מהדרדרות נוספת".