הרבנית ימימה מזרחי נבחרה לרשימה היוקרתית של פורבס

כתב העת האמריקאי "פורבס" ידוע בזכות הדירוגים שלו. המהדורה הישראלית פרסמה את רשימת "PowerWomen 2023​" - חמישים הנשים המשפיעות בישראל - וביניהן נמצאת גם הרבנית המצליחה: "התואר הזה צומח מהשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 12:26 ו בתשרי התשפד

הרבנית ימימה מזרחי נבחרה לרשימה היוקרתית של פורבס
הרבנית ימימה מזרחי | , צילום: יעל אילן, פרשת ואשה

לכתב העת הדו-שבועי עסקי, פורבס (Forbes), אשר יוצא לאור בארצות הברית ומסקר מגוון נושאים, יש מהדורות מקומיות היוצאות לאור ביותר מ-40 מדינות, בהן גם ישראל. כתב העת ידוע בזכות הדירוגים והרשימות שלו, ובמהדורה הישראלית פורסמה אתמול רשימת "PowerWomen 2023​" - חמישים הנשים המשפיעות בישראל.

"זה הרי תואר מומצא אבל זה הזוהר שלו"

בין הנשים החזקות נמצאת הרבנית והדרשנית ימימה מזרחי, שנבחרה גם כאן אצלנו לאשת השנה בקטגוריית "רבנות". מזרחי התרגשה מהבחירה בה, וכתבה היום (ה') בחשבון הפייסבוק שלה: "מישהי מצוות 'פורבס' ניגשה אליי ואמרה: תמיד יש לנו ד"ר, פרופ', יזמית, פעילה חברתית, ספורטאית, זו הפעם הראשונה שיש ברשימת הפאוור וומן ר ב נ י ת!!! מה כותבים על רבנית???".

"אמרתי לה שהתואר הזה, צומח מהשטח. זה הרי תואר מומצא אבל זה הזוהר שלו, זה תואר שכל-כולו שייך לנשים שבאות ללמוד והן שטבעו אותו בעולם. ולכן ה -powerwomen האמיתיות, זה הקהל הפלאי שלי. תודה רבה למגזין פורבס על הבחירה".

הרבנית ימימה מזרחי | צילום: יעל אילן, פרשה ואשה

מה הוביל לבחירה?

לרבנית מזרחי שמשפיעה רבות על הציבור המסורתי והדתי הוצע להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות האחרון אולם היא סירבה מטעמי צניעות. את השנה החלה הרבנית מזרחי עם טייטל חדש מסוף השנה הקודמת: נשיאת ועד רבניות אירופה. בעבר שימשה כעורכת דין וכטוענת רבנית. החל מאמצע 2017, היא משדרת תכנית שבועית בת שעה ב"כאן מורשת", התוכנית מועברת בו זמנית ב"כאן ב'". לרבנית מזרחי יש גם פינות קבועות ביום שישי בבוקר ברדיו קול ברמה וביום רביעי ברדיו קול חי.

בנוסף, הרבנית הוציאה עד היום שישה ספרים, האחרון שבהם "הזמנה לשמחה" יצא לאור בשנת 2019. מזה כעשור מוציאה הרבנית את "שנה וברכותיה - ספר השנה שלך", יומן שנתי בעל תכנים וחידושים בפרשות השבוע והחגים, ועם ציטוטים של אנשים משפיעים בישראל.

היא נשואה לרב חיים מזרחי, עורך דין בהכשרתו המשמש כראש ישיבת המקובלים "לשם" בשכונת נחלאות וכראש ישיבת "אבני קודש" במושב עמינדב. המשפה מתגוררת בשכונת שערי חסד בירושלים ולזוג תשעה ילדים. אחד מילדיהם נפטר בצעירותו ממום לב מולד.