הרב עופרן מזהיר מהתופעה: "בני אדם הופכים ליצורים מסוכנים מאד"

רב קבוצת יבנה העביר ביקורת נוקבת על הקמפיין לשחרור עמירם בן אוליאל והסביר כיצד הוא קשור להשפעת החברה הערבית על הציבור היהודי: "כשאת הדיון הערכי מחליפה תודעה של חמולה, בני אדם הופכים ליצורים מסוכנים מאד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 11:29 ו בתשרי התשפד

הרב עופרן מזהיר מהתופעה: "בני אדם הופכים ליצורים מסוכנים מאד"
הרב אילעאי עופרן | , צילום: מושיק שאמע

בשבועות האחרונים מתנהל קמפיין אותו מקדמים בצורה אינטנסיבית חלקים מהציבור הדתי לאומי, לטובת שחרורו של הרוצח המואשם ברצח של שלושת בני משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל. אל מול חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור שהתגייסו לקמפיין, רבנים ופוליטיקאים אחרים יצאו בתקיפות נגד התמיכה בבן אוליאל.

"גם אנחנו היהודים מצויים בריב חמולות"

בתוך כך, הרב עילאי עופרן פרסם היום (ה') פוסט בנושא בו הביע את עמדתו בנושא והצביע על תופעת ה"חמולות" שלדבריו גורמת לחלקים מהציבור לתמוך במטרות קיצוניות על חשבון ערכים ממלכתיים: "ממש כמו שכנינו הערבים, גם אנחנו היהודים מצויים, אם נרצה או לא, בריב חמולות".

"את השאלה מי אתה, מה הן עמדותיך ומה הם מעשיך, מחליפה השאלה מאיזו קבוצה אתה", כתב הרב. "כל השרצים מטוהרים כשהם של החמולה שלי, ושום מהלך אינו לגיטימי כשהוא של החמולה היריבה".

"זעקות על עינוי נחקרים נשמעות רק כשהעזו לענות מישהו מהחמולה שלי"

הרב עופרן המשיך וטען כי דפוס המחשבה הזה עלול להוביל גם לשפיכות דמים, וכתב: "אנשים שמזועזעים עד עמקי נשמתם מכך שמונעים מיהודים להתפלל כמנהגם בדיזינגוף, חיים בשלום עם הרעיון שעושים את אותו דבר ליהודים אחרים בכותל". והדגים: "או אחרים שנחרדים כשיורקים על רבנים רפורמים אבל שותקים כשיורקים על רבנים קווניקים, כאילו שכל הבעיה היא שירקתם על הרב הלא נכון". לדברי הרב, "זעקות על עינוי נחקרים נשמעות רק כשהעזו לענות מישהו מהחמולה שלי, אבל חוץ מזה עינויים זה סבבה".

עמירם בן אוליאל

עמירם בן אוליאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדברי הרב עפרן, יש לצמצם את נקודת המבט של ה"חמולות" ולאמץ אחת ממלכתית יותר: "מבט קצר לשכנינו הערבים יכול להזכיר מה קורה כשמגזימים עם הרעיון הזה - כשהחמולה מעל הכל, כל המינויים יהיו מתוך נפוטיזם ושום החלטה לא תהיה למען הכלל". עוד אמר: "כשאת הדיון הערכי מחליפה תודעה של חמולה, במיוחד של חמולה מותקפת, בני אדם הופכים ליצורים מסוכנים מאד".