ראיון לא, זה לא אביב אלוש: האופה שהטריף את האינסטגרם מדבר

אוריה קטיעי נראה בדיוק כמו אביב אלוש, עובד במאפייה כמו עמוס דהרי וחובש כיפה לראשו, אבל הסרטונים הויראלים שלו באינסטגרם הם אלו שהפכו אותו לסלב אמיתי: "לפני שהתפרסמתי אנשים היו צועקים לי 'אביב אלוש', היום מזהים אותי כאוריה"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 21/09/23 18:44 ו בתשרי התשפד

לא, זה לא אביב אלוש: האופה שהטריף את האינסטגרם מדבר
אוריה קטיעי, צילום: באדיבות המצולם

אוריה קטיעי רק בן 31 ויש לו כבר שני ילדים, רשת מאפיות בבעלותו, מכון אגרוף ותואר במשפטים בדרך, אבל הוא לגמרי היה מעדיף שלא אכתוב את כל זה, כי הוא אחד האנשים הצנועים שיצא לי לשוחח איתם. על אף שהמאפיות שלו משגשגות מתמיד והוא בעצמו הפך לאושיית רשת שמזהים ברחוב בצווחות, קטיעי מתעקש להישאר בצניעות, ומבקש ממני שגם הראיון איתו יהיה כזה.

אם אתם מזהים את קטיעי, יש שתי אפשרויות: או שנחשפתם לסרטוני הרשת של המאפייה בהם הוא מככב, כל אחד מהם עם מאות אלפי צפיות, או שזיהיתם את הפרצוף המוכר של אביב אלוש. ייתכן שהדמיון לשחקן האהוב, קטיעי בעצמו לא מכחיש, סייע להצלחת הסרטונים ברשת. "אנשים מאוד אוהבים אותו", הוא מחמיא, "הוא אדם מוערך".

"זה התפוצץ והפך לויראלי"

קטיעי בכלל לא תכנן להיות מפורסם. הכל התחיל כשחבר טוב שלו, גל, ביקש לקחת חסות על הרשתות החברתיות של המאפייה, וקטיעי נתן לו יד חופשית. "פעם אחת, בלי שאני אדע, הוא צילם אותי משפריץ מים על העגלה והעלה את זה", סיפר, "זה התפוצץ והפך לויראלי ברמות". הסרטון המדובר הגיע לחצי מיליון צפיות, וגל הכריז על קטיעי ככוכב הרשמי של המאפייה.

הסרטונים התפוצצו בזה אחר זה, חלקם חצו את רף המיליון, וקטיעי החל לקבל פניות מהערוצים הגדולים בטלוויזיה. "אני באמת לא יודע למה אנשים כל כך מתלהבים", הוא הצטנע, "אני מאמין שיש לזה גם קשר לאביב אלוש". אחת הדמויות המזוהות ביותר עם אלוש היא הדמות של עמוס, האופה העממי ב"להיות איתה", וקשה להתעלם מצירוף המקרים. "הרבה לפני שאביב אלוש היה שחקן הייתי לש בצק", מבהיר קטיעי, אך גם הוא לא מכחיש את הדמיון. "גם בסדרה השנייה שלו, 'שלטון הצללים', הוא היה מתאגרף בהתחלה, ולי יש מכון אגרוף", סיפר, "אני כבר לא יודע מה לחשוב".

"לפני שהתפרסמתי אנשים היו צועקים לי 'אביב אלוש', היום מזהים אותי כאוריה"

אך ההצלחה של קטיעי כבר מזמן לא קשורה רק לדמיון לאלוש. "לפני שהתפרסמתי כאוריה ברשתות, כולם היו רואים אותי ברחוב וקוראים לי 'אביב אלוש, בוא נצטלם'", הוא שיתף, "זה היה נחמד לקבל צומי, אבל זה לא הייתי אני. היום כשרואים אותי ברחוב אומרים לי 'הי, אתה אוריה, בוא נעשה סלפי'. זה הרבה יותר כיף, עכשיו זה אני, לא הוא".

כמה פעמים קרה שלקוחות נכנסו למאפייה וחשבו שאתה אביב?

"לפני שהתפרסמתי זה היה קורה כל שעה", צחק, "היום מזהים גם את אוריה". קטיעי נזכר בסיטואציה אחת, חריגה במיוחד, שמתארת את המצב בצורה מצוינת. "הייתי בהפלגה עם אשתי, נכנסתי פנימה והיה עומס של המון אנשים. מצאתי את עצמי תקוע בין קהל שלם שמגיע לצלם אותי, וחלק צועקים 'זה אביב אלוש' ועושים תמונה בחטף, ואחרים אומרים 'לא, זה אוריה'. זה היה קטע".

מימין: אביב אלוש ב"להיות איתה", אוריה קטיעי

מימין: אביב אלוש ב"להיות איתה", אוריה קטיעי צילום: להיות איתה, קשת 12/מדיה פקטורי

"נפגשתי עם אביב מחוץ למקווה"

למרות תשומת הלב הנעימה, קטיעי לא תמיד נהנה מהפרסום. "יש פעמים שאני רוצה קצת פרטיות", הוא אומר בנימה מתנצלת, "לפעמים לאשתי אין סבלנות לזה. הייתה סיטואציה שהייתי עם אשתי בים, באו חבורה של בנות 16, חמודות, עשר בנות במכה, והתלהבו יתר על המידה. הייתה הגזמה", אמר, ומיהר לסנגר, "כנראה הן לא שמו לב".

יצא לך לפגוש את אביב?

"נפגשנו במקרה מחוץ למקווה, בשמעיה ואבטליון. זה היה מצחיק. הגיע מישהו מהצד, הסתכל עלינו, ואמר לאביב, 'הוא זה לא אתה ואתה זה לא הוא'. ישבנו ודיברנו בחוץ כמה דקות, זה היה ממש לפני שבת אז לא הספקנו לדבר יותר מדי, אבל הוא בן אדם מאוד נחמד".

"אם לא הייתי אופה הייתי לומד תורה יותר"

לסרטונים המצליחים, הפתיע קטיעי, אין הרבה השפעה על המכירות במאפייה. "הרשת שלי הצליחה עוד הרבה לפני הרשתות", סיפר, "יש במאפייה משהו שאין ברשתות האחרות, יש מגוון. כל אחד שמגיע ימצא את עצמו". כלקוחה קבועה בסניף הדגל של המאפייה, בקריית אתא, אני נוטה להסכים איתו. "התקשרו אליי מכל מיני חברות ייצוג לאמנים, דוגמנות ומשחק, הציעו לי הצעות ושלחו לי חוזים", הוא סיפר כששאלתי אותו על תכניות להמשך, "אני לא סוגר שום דלת בחיים, אבל זה צריך להתאים לדרך החיים שלי".

אם לא היית אופה, מה היית עושה בחיים?

"גדלתי לתוך זה, לא מכיר משהו אחר. הייתי לומד תורה יותר, ולא רק שעה ביום".

אוריה קטיעי והילדים

אוריה קטיעי והילדים צילום: באדיבות המצולם