הראל סקעת חושף את העבר המסורתי: "למדתי לשיר בבית הכנסת"

במסגרת הכנס "נפגשים מחדש" בהשתתפות מובילי המחאות, רבנים ואנשי תקשורת, הראל סקעת שיתף את הקהל בזיכרון אישי מימי ילדותו: "למדתי לשיר בבית הכנסת על הברכיים של סבי ז"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 09:54 ה בתשרי התשפד

הראל סקעת חושף את העבר המסורתי: "למדתי לשיר בבית הכנסת"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כנס חיבורים בשם "נפגשים מחדש" התקיים אתמול (ג') בהאנגר 11 בנמל תל אביב. מטרת הכנס הייתה לקדם קרבה, הקשבה ושינוי מגמה בשיח הציבורי בישראל. כל זאת באמצעות תוכן אקטואלי, פאנלים עם מובילי המחאה ותומכי הרפורמה, בכירים במשק, רבנים ואנשי תקשורת, ביניהם: הרב חיים איידלס, מרים פרץ, הרבנית ימימה מזרחי, עופר חדד, מירי מיכאלי, אייל וולדמן, אלי פלאי, דוד סולומון, אילן בירנפלד, שלי הוד מויאל, אבי יששכרוף ועוד, עם מופע בהשתתפות נתן גושן, מוקי, הראל סקעת, נאור כרמי וגד אלבז.

הראל סקעת נזכר: "המילים של סבא שלי שאמר שהדבר הכי חשוב זה לכבד"

כשהגיע תורו של הזמר הראל סקעת לשיר, הוא שיתף את הקהל בזיכרון אישי. "למדתי לשיר בבית הכנסת", סיפר, "על הברכיים של סבי ז"ל ושל אבא שלי. ומלבד הניגונים והתפילות שאני זוכר בשבתות, בחגים, בימי חול, אני זוכר את המילים של כל התימנים שהתפללו שם ואת המילים של סבא שלי שאמר שהדבר הכי חשוב כשאני אהיה גדול זה לכבד".

המסר של סבו נחרט בזכרונו ומלווה אותו עד היום. "הדבר הכי חשוב שלנו כעם ישראל זה לכבד אחד את השני", טען סקעת, "לכן לראות כאן את כל אלפי האנשים יושבים, מדברים ומקשיבים, עושה לי תקווה אמיתית בתקופה שאנחנו זקוקים לתקווה".