נתניהו בספר, מאסק בפלאפון: התמונה שכבשה את הרשת

ראש הממשלה נתניהו והיזם אילון מאסק שוחחו בשידור חי על האתגרים וההזדמנויות בתחום הבינה המלאכותית. במהלך הפגישה צולמה תמונה סמלית - נתניהו קורא ספר לצדו של מאסק שקורא בסמארטפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 22:49 ג בתשרי התשפד

נתניהו בספר, מאסק בפלאפון: התמונה שכבשה את הרשת
נתניהו ומאסק, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה נפגש הערב (ב', שעון ישראל) בפרימונט עם אילון מאסק, ודן עימו "על האתגרים וההזדמנויות של העולם ושל ישראל בתחום הבינה המלאכותית", כלשונו. במהלך הפגישה עם מאסק אשר בבעלותו חברות כמו טוויטר,טסלה, openAI וspaceX צולמו השניים בתמונה סמלית, כאשר הם יושבים בכורסאות אחד לצד השני, אך נתניהו אוחז בספר ואילו מאסק קורא ממסך הסמארטפון שלו.

נתניהו בספר, מאסק בטלפון

נתניהו בספר, מאסק בפלאפון

נתניהו בספר, מאסק בסמארטפון | צילום: יניר קוזין, גלי צה"ל

הפגישה נסובה גם סביב הרפורמה במערכת המשפט. נתניהו אמר למאסק: "יש פה, כמו שראית, מפגינים בחוץ, וקיבלנו הרבה ביקורת מאנשים פה גם מבפנים". מאסק השיב: "מעולם לא חוויתי התנגדות כזאת בטסלה לפגישה כפי שחוויתי אל מול הפגישה איתך. אם תוכל להתייחס לרפורמה המשפטית".

"ישראל הייתה, עודנה ותהיה דמוקרטיה איתנה"

ראש הממשלה התייחס למחלוקת הקשה בישראל, ואמר: "ישראל הייתה, עודנה ותהיה דמוקרטיה איתנה. יש רצון להחזיר את הרשות השופטת לאיזון. התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי, של וטו ברוב פשוט על כל החלטה של בית המשפט. אני מחפש את האיזון. עיכבתי את השינויים, ודאגתי שיהיו המינימליים ביותר הנדרשים. אם לא אשיג קונצנזוס, נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים".

הפגישה עם האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, היא הראשונה מבין שורה של פגישות שיערוך נתניהו בימים הקרובים בארה"ב. נתניהו צפוי להשתתף בהמשך השבוע בעצרת האו"ם ולהיפגש עם נשיא אמריקה ג'ו ביידן בניו יורק.