חוזרת למקורות: נטלי פורטמן שיתפה את המשורר העברי - זו הסיבה

לא פעם נדמה כי השחקנית הישראלית שעושה חיל בהוליווד עברה כבר מזמן לצד האמריקאי של המפה, אולם רגע אחרי צאת ראש השנה, היה חשוב לה לאחל למיליוני עוקביה "שנה טובה" עם המשורר הכי ישראלי שיש

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/23 22:18 ב בתשרי התשפד

חוזרת למקורות: נטלי פורטמן שיתפה את המשורר העברי - זו הסיבה
שוב נגדנו. נטלי פורטמן, צילום: shutterstock

שחקנית ההוליווד האמריקאית-ישראלית, נטלי פורטמן, סיפקה לא פעם אמירות וציטוטים שהשאירו את מעריציה הישראלים מאוכזבים מכך שאינה פועלת מספיק לטובת ישראל ממרום מגדל השן ההוליוודי, ואף מביעה תמיכה בצד הפלשתיני.

פורטמן: "קצת עמיחי לשנה החדשה"

אולם עם צאת ראש השנה (א'), פורטמן חזרה למקורות היהודיים והישראלים כאחד, כשאיחלה ללא פחות מ- 8.8 מיליון עוקביה שנה טובה, לצד שירו המתורגם לאנגלית של יהודה עמיחי "אדם בחייו". "קצת עמיחי לשנה החדשה", כתבה פורטמן, והוסיפה: "שנה טובה".

בשיר אותו ציטטה, טוען עמיחי כי "אדם בחייו אין לו זמן", ולפיכך כותב: "אדם צריך לשנוא ולאהוב בבת אחת, באותן עיניים לבכות ובאותן עיניים לצחוק". השיר ללא ספק מאפיין ולו במעט את חייה העמוסים של פורטמן, שלצד הקריירה שלה כשחקנית מצליחה, מגדלת שני ילדים.

נטלי פורטמן מאחלת שנה טובה לעוקבים שלה

נטלי פורטמן מאחלת שנה טובה לעוקבים שלה צילום: צילום מסך

נזכיר כי פורטמן טענה בעבר כי חוק הלאום גזעני ועוררה סערה בישראל. בנוסף, לאחר שפורטמן הוכתרה כלת פרס בראשית לפני כחמש שנים, נציגיה הודיעו כי אינה מרגישה בנוח להשתתף באירועים ציבוריים בישראל. בהמשך הבהירה השחקנית כי היא לא "מחרימה את ישראל", אלא לא מעוניינת להצטייר כתומכת של נתניהו שהיה אמור לנאום בטקס. בשל כך, הפרס לא הועבר לפורטמן אלא לארגני זכויות נשים.