יאיר שרקי משתף: "זה הרגע בו הבנתי שאני רוצה להיות עיתונאי"

העיתונאי הסרוג מספר על ההתנתקות, שגרמה לו לרצות להיות עיתונאי: "הרגשתי שלא בטוח שיש אנשים שמתווכים את המציאות כמו שאני מבין אותה" | וגם: על הפאות וגלי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/23 11:13 כט באלול התשפג

יאיר שרקי משתף: "זה הרגע בו הבנתי שאני רוצה להיות עיתונאי"
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

זו הייתה שנה מטלטלת עבור יאיר שרקי. לרגל יום הולדתו ה-30 ואחרי שנים של הסתרה, העיתונאי הסרוג של חדשות 12 החליט לחשוף את זהותו המינית בפומבי וכתב כי הוא "אוהב בנים ואוהב את הקדוש ברוך הוא". בסרטון חדש, לרגל 30 שנה לחברת "קשת", הוא משתף בהחלטה אחרת וגורלית בחייו: ההחלטה להיות עיתונאי.

צפו בסרטון:

"נולדתי בשנה שבה נולד ערוץ שתיים, אבל בבית בלי טלוויזיה"

"איזה ילד הייתי? ילד שאוהב חדשות", אומר שרקי בסרטון. "ילד של אקטואליה מאוד, פוליטיקה, הייתי שומע ברדיו בעיקר. נולדתי בשנה שבה נולד ערוץ שתיים, אבל בבית בלי טלוויזיה. באירועים חדשותיים גדולים, במדגם של ליל הבחירות, הייתי בא לראות אצל סבתא את מה שקורה".

גוש קטיף

גוש קטיף | צילום: MARK NEYMAN, לעמ

"אני חושב שבהתנתקות הבנתי שאני רוצה להיות עיתונאי", הוא משתף. "הייתי מול הטלוויזיה שבוע, אצל סבתא בבית. זאת הייתה חווית נעורים די מכוננת. אני זוכר, כצופה, שהרגשתי שלא בטוח שיש אנשים שמתווכים את המציאות כמו שאני מבין אותה, שאין מספיק אנשים שמתווכים אותה כמו שאני מבין אותה, ושאני רוצה להיות חלק מהדבר הזה".

הפאות וגלי צה"ל: "אמרו לי, 'התקבלת כי יש לך פאות'"

על ההחלטה ללכת לגלי צה"ל הוא מספר: "ביקשתי להתקבל לגלי צה"ל. אמרו לי 'אין שום סיכוי שתתקבל, יש לך פאות', ואז שהתקבלתי אמרו לי 'טוב נו, התקבלת כי יש לך פאות'". לדבריו, הכוח של המה שקורה בחדשות היא העובדה "שסביב אותו שולחן יושבים אנשים עם דעות הפוכות. זה מקום עבודה עם אגו, ורבים על המסך ורבים על הדעות - פתאום היה אפשר לראות שיש גם חברות ואהבה בין אנשים שלא מסכימים, שזה דבר גדול".

שרקי מסיים: "באמת של החיים, גם כשיש ביקורת קשה, אין ספק באהבת המקום הזה, באהבת האנשים האלה, באהבת המדינה הזאת - ומפה מתחילה השיחה, גם כשיש דברים מאוד קשים להגיד על מה שקורה".