עידן רייכל התפעל מהקהל בגוש עציון: "הם נאחזים אחד בשני"

הזמר עידן רייכל הופיע לאחרונה בשני יישובים עם ציבור דתי גדול, וסיפר על ההתרשמות שלו מהציבור שפגש, "אתה רואה את הקהילה החזקה שחיה שם, הם נאחזים אחד בשני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 12:20 כח באלול התשפג

עידן רייכל התפעל מהקהל בגוש עציון: "הם נאחזים אחד בשני"
עידן רייכל בהופעה, ארכיון , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עידן רייכל הוא אחד מהזמרים והיוצרים האהובים במדינת ישראל. ימנים ושמאלנים, דתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים, כולם מתאחדים סביב שיריו של רייכל, שהפכו מזמן לחלק מהפסקול הישראלי. לאחרונה הופיע רייכל ביישוב נוקדים בהרי יהודה ובפסטיבל הקיץ בגוש עציון, שניהם מול קהל ברובו דתי. בראיון לתכנית של רוני קובן ועמרי אסנהיים ברשת ב' הבוקר (ה') הוא סיפר על ההופעות.

עידן רייכל: "אתה רואה את הקהילה החזקה שחיה שם, הם נאחזים אחד בשני"

לאורך הראיון רייכל דיבר על העשייה הציבורית והפוליטית שלו, על הניסיון להביא את הקהילה האתיופית לקדמת הבמה, וגם על ההופעות ביישובים הדתיים. "אתה רואה את הקהילה החזקה שחיה שם", התייחס לציבור המתגורר באותם היישובים, "היה בהופעה מישהו שנפצע לאחרונה בפיגוע ואתה רואה את כל הקהילה עוטפת אותו, הם נאחזים אחד בשני. אתה לומד מכל דבר".

במהלך ההופעה בפסטיבל בגוש עציון, רייכל זיהה בקהל את אלרואי קאפח תושב היישוב נוקדים עם בתו רחל. נזכיר כי קפאח נפצע בפיגוע ירי בצומת תקוע כשהיה באוטו עם בנותיו. רייכל אמר לאלרואי ורחל, שהייתה לצידו, שהחיוך שלהם תפס אותו והזמין את אלרואי לעמוד ולנסות לרקוד. אלרואי נענה לבקשה. "לראות אתכם מחייכים ככה זה הניצחון הכי גדול", סיים רייכל. ברשתות החברתיות כתב רייכל: "ואז אלראי קפאח נעמד על הרגליים, בשביל עצמו, בשביל כולם. תמונת ניצחון".

עידן רייכל הופיע בפני הקהל בגוש עציון