חנוך דאום עצוב: "החודשים האחרונים פצעו אותנו"

הקומיקאי ואיש התקשורת, שיתף את עוקביו בתובנה מעודדת: "בשונה ממה שרוצים שנחשוב, הרוב המתון יודע לחיות פה ביחד". בהמשך כתב בצער כי: "משהו מאוד בסיסי ביציבות שאדם צריך להרגיש במולדתו נסדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 22:31 כז באלול התשפג

חנוך דאום עצוב: "החודשים האחרונים פצעו אותנו"
"החודשים האחרונים פצעו אותנו", חנוך דאום, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בפוסט שפירסם באינסטגרם, שיתף הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום על תחושותיו בשבועות האחרונים: "אני מסתובב בין חברות הייטק לקהילות, בין הופעות של חברות השמה לכנס של רופאים, הייתי גם בשהם ובגבעתיים, הופעתי לעובדי אלו"ט ולישוב בצפון ואז לקהילה בפתח תקווה, הייתי גם אצל לוחמים חמודים, בקיצור, במידה רבה ראיתי את החברה הישראלית" כתב דאום בפתח הפוסט.

"החודשים האחרונים פצעו אותנו"

"ראיתי דתיים וחילוניים ויהודים ושאינם יהודים, ושמתי לב לשני דברים", כתב בהמשך הפוסט, והציג תובנה חיובית: "אנחנו הישראלים יודעים להסתדר בינינו, לשים את המחלוקות בצד ולשמוח ביחד, להסתכל אחד לשני בעיניים ולראות גם את הטוב המשותף. זה משהו שאי אפשר לפספס: בשונה ממה שרוצים שנחשוב, הרוב המתון יודע לחיות פה ביחד".

עם זאת, סייג דאום: "הדבר השני ששמתי לב הוא לחרדה. אנשים חרדים לגורל המולדת. יש להם דאגה כנה ועמוקה ואי אפשר שלא להרגיש אותה. כשיש לך מפגש יומי כזה, כל יום עם מאות ישראלים, זה בולט במיוחד: החודשים האחרונים פצעו אותנו". לסיום, חתם: "התפקיד של המנהיגים בשנה הבאה יהיה לחבוש את הפצע הזה. להפיג את החרדה. כי משהו מאוד בסיסי ביציבות שאדם צריך להרגיש במולדתו נסדק. וזה לא דבר טוב".