הפצוע בחווארה - אחיינו של ראש מועצת קריית ארבע

הפצוע מהפיגוע בחווארה הוא אחיינו של ראש מועצת קריית ארבע, שהגיב על האירוע: "אנחנו דורשים מכוחות הביטחון להשיב את ההרתעה להרוג את המחבלים עוד בשלב התכנון ולא לתפוס אותם חיים,  להרוג אותם במיטתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/23 22:12 כו באלול התשפג

הפצוע בחווארה - אחיינו של ראש מועצת קריית ארבע
זירת הפיגוע בציר 60, סמוך לחווארה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הפצוע מהפיגוע שאירע היום (ג') סמוך לחווארה, הוא אחיינו של ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן. אליהו ליבמן מסר: "מחבלים שממומנים על ידי הרשות הפלסטינית ניסו לרצוח את בן אחי וחברו. בניסי ניסים וברוך השם הפיגוע הערב הסתיים בפציעות קלות"

"אסור לנו להסתמך על הנס הגדול שהיה פה היום"

עוד הוסיף: "אנחנו דורשים מכוחות הביטחון להשיב את ההרתעה להרוג את המחבלים עוד בשלב התכנון ולא לתפוס אותם חיים, להרוג אותם במיטתם. אני קורא לממשלת ישראל שלא להתפשר, לא לרחם, להכנס באויב בכל הכוח ולגבות מהמחבלים ומשולחיהם מחיר גבוה", לסיום אמר: "אסור לנו להסתמך על הנס הגדול שהיה פה היום".

כאמור, שני בני אדם נפצעו קל הערב מירי לעבר כבם בצומת ביתות הסמוכה לחווארה. השניים נפצעו בראשם כתוצאה מפגיעת רסיסי זכוכיות, ולא מהירי עצמו. בשעה 20:17 דווח על פיגוע הירי וחובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים בלינסון את שני הפצועים כבני 30.

השניים במצב קל כשהם בהכרה מלאה, וסובלים מפציעות קלות בראשם כתוצאה משברי זכוכיות. צה"ל סגר את הכבישים באזור וחסם את הצירים, כשעל פי ההערכות החשודים ביצעו את הירי מצד הכביש ולא מרכב חולף. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים.