ירון אברהם עוקץ: "עוד רגע הוא מוציא את השופטים מהאולם"

עיתונאי "חדשות 12" מגיב להתרחשויות בדיון על עילת הסבירות בבג"ץ ועוקץ את חבר הכנסת רוטמן. במהלך הדיון התפתח עימות בין רוטמן והשופטים: "העם הוא הריבון, אל תקחו לו את הדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/23 11:36 כו באלול התשפג

ירון אברהם עוקץ: "עוד רגע הוא מוציא את השופטים מהאולם"
ירון אברהם, עוקץ את רוטמן, צילום: Channel 2 spokesman/cc-by sa

במהלך הדיון הנפיץ בבג"ץ בנוגע לעילת הסבירות, עלה יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן להגיב לעתירות כנגד החוק, כאשר דבריו של רוטמן עוררו הדים הן בבית המשפט והן מחוץ לו. עיתונאי "חדשות 12" ירון אברהם צייץ בטוויטר עקיצה וכתב: "עוד רגע רוטמן מוציא את השופטים מהאולם".

"אל תתפתו להצטרף למלאכת החקיקה"

כאמור, בין רוטמן והשופטים התפתח עימות מסויים כאשר רוטמן לא חסך את דעתו בנוגע לדיון: "במדינת ישראל, העם הוא הריבון, אל תקחו לו את הדמוקרטיה" אמר לשופטים והוסיף: "המהלך המשפטי זה לא פוליטי אלא מהלך הכרחי. אני בשם רוב העם שבחר בנו דורש צדק. אל תתפתו להצטרף למלאכת החקיקה, למרות מחיאות כף מחלק מהציבור. אם תעשו זאת תאריכו את הדרך ליציאה מהמשבר".

רוטמן בבית המשפט, היום

רוטמן בבית המשפט, היום, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

העימות בין השופט עמית וחבר הכנסת רוטמן

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן אמר במהלך לדיון לשופטים: "היועמ"שית והעותרים עושים הכל כדי לפסול את החוק". בהמשך התפתח מעין עימות בינו ובין השופט עמית שאמר: "אדוני אמר דבר חשוב: שיש לו רק עוד דקה" בהמשך הוסיף: "הייתי מאוד רוצה שאדוני יסיים. דברים קשים". רוטמן השיב: "העם הוא הריבון, אל תנסו לקחת לעם ישראל את הדמוקרטיה".

הדיון בבג"ץ, היום

הדיון בבג"ץ, היום, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90