הלידות, החתונות והחזרות בתשובה: סיכום שנה בברנז'ה

שנת תשפ"ג הגיעה לסיומה, וזה הזמן לסכם את האירועים הגדולים שעברו על הסלבס שלנו: אילו משפחות הרחיבו את המשפחה עם לידה מרגשת? איזה זוגות עמדו תחת החופה? מי זכה למינוי מרגש ומי חזר בתשובה? | סיכום השנה בברנז'ה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 14/09/23 17:28 כח באלול התשפג

הלידות, החתונות והחזרות בתשובה: סיכום שנה בברנז'ה
אירועי השנה בברנז'ה תשפ"ג, צילום: ללא, meni8592, ללא, דובר צה"ל

השנה הזאת הייתה עמוסה בפוליטיקה, בפיגועים, במבצעים בטחוניים ובהרבה שנאת חינם. זה הזמן להיזכר באירועים המשמחים של השנה ובמה שעבר על הסלבס שלנו: הלידות הכי מתוקות, החתונות הכי מרגשות, המינויים שהסבו גאווה ואלו שחזרו בתשובה.

לידות

אין אירוע מרגש כמו לידה. בריאה חדשה שמצטרפת לעולם, רגע קסום בו משפחה מתרחבת ברגע אחד, וכך גם הלב. שנת תשפ"ג הייתה מלאה בלידות מרגשות ולא מעט בריתות, ואנחנו היינו שם בכל רגע ממיס.

חנן בן ארי

בן ארי, אחד הזמרים האהובים והמדוברים בשנה החולפת, הפך בשנת תשפ"ג לאב לשבעה, כשאשתו הדסה ילדה את הבת אורי שושנה. ימים ספורים לאחר הלידה בן ארי עלה פתח את סדרת המופעים החדשה שלו באקספו ביתן 2 והשאיר את צמיד חדר הלידה על ידו.

צילום: דניאל כהן

עקיבא תורג'מן

הזמר הסרוג והמצליח, עקיבא תורג'מן, שמוכר בשם הבמה "עקיבא", התרגש במיוחד כשאשתו צורית ילדה בת חמישית למשפחה, שנולדה ממש לפנות בוקר. "היום עם שחר אור חדש הופיע בעולם, והלב לא מצליח להכיל את הפלא הזה. ילדה שלנו, תודה שבחרת לרדת דרכינו לעולם הטוב הזה", כתב בהתרגשות רבה בחשבון הפייסבוק שלו.

צילום: ללא

עידן עמדי

הזמר עידן עמדי, שהתפרסם לפני יותר מעשור בריאליטי השירה "כוכב נולד", הספיק לצבור מעמד של זמר מוערך עם להיטים מוכרים בציבור. בשנת 2019 נולדה ביתו הבכורה של הזמר, יעל, והשנה הזמר חגג לידה נוספת, בן ראשון לו ולאשתו מרים ואח קטן לבת ה-4. שמו הנבחר של הבן הוא יהונתן ישראל עמדי.

מעיין אדם

אחרי שנים בהן אשת התקשורת ייחלה לילדים, השנה היא סוף סוף זכתה להפוך לאמא לתבור, בת ראשונה לה ולבן זוגה יובל צלנר. מאז אדם משתפת רבות ברשתות החברתיות שלה ואף הובילה דיון בנושא הנקה בפומבי בתכנית "המטבח המנצח".

מעיין אדם מניקה, המטבח המנצח

מעיין אדם מניקה, המטבח המנצח צילום: קשת 12

שירה ברלב עמרם

שירה בר לב עמרם היא אושיית רשת פעילה ברשתות החברתיות, שם היא משתפת רגעים מחייה האישיים וכך גם מההריונות הפוטוגנים. השנה היא ילדה את בנה השני, אח קטן לבנם הבכור של שירה ותמיר, שקיבל את השם עמית אברהם.

ישי ריבו

גם משפחת ריבו התרחבה בשנת תשפ"ג, וגדלה מארבעה ילדים לחמישה, כשהאם יעל ילדה את בנם החמישי. השם הנבחר לבן החמישי, שהגיע אחרי שלושה בנים ובת אחת, הוא נעם ריבו. "ילד חמישי שלנו, בלי עין הרע", כתב ריבו בוקר לאחר הלידה, "ואיך שהוא סף הרגש תמיד עולה ועולה".

יעל צין

אשת התקשורת החרדית הפכה השנה לאם לארבעה, כשילדה את בנה יונתן. רגעים לאחר הברית היא כתבה, "תודה רבה לך בורא עולם על הרגע המרגש הזה, אני יושבת ובוכה, צופה כאן בלופים בסרטון של התמונות שעשינו לתינוקי השבוע ולא מאמינה שכבר עבר שבוע מאז הלידה". בסרטון צין צילמה את הבן החדש במשפחה ואת ההזמנה לברית, ולא שכחה להודות שוב ושוב לבורא עולם, "זה הזמן לעצור ולהודות".

חתונות

חתונה, הרגע בו שני אנשים מתאחדים והופכים לאחד, היא מהאירועים שקשה לעצור בהם את הדמעות. השנה לא מעט זוגות עמדו תחת החופה והבטיחו זה לזו אמונים, וכל אירוע זכה לתשומת לב תקשורתית ולחבילת ממחטות משלו.

ברוך בן יגאל ודניאלה אפריאט

חתונתו של האב השכול ברוך בן יגאל, שאיבד את בנו את עמית ז"ל במהלך פעילות מבצעית, הצליחה לרגש רבים. מי שערך את טקס החתונה של ברוך ודניאלה היה מגיש הטלוויזיה אברי גלעד, שאף כתב על האירוע באופן מפורט.

אורי איזק ונוי בר

אחרי שנה של זוגיות - כתב חדשות 12, אורי איזק ונוי בר, הדוברת של השר שיקלי - הפכו השנה לבעל ואישה בישראל. בחתונתם המרגשת בחוות רונית שעל הפקתה אמון עומר טובי, ואליה הגיעו כ- 500 מוזמנים. הרב שחיתן את הזוג המאושר הוא הרב דניאל (דני) איזק, תלמידם של הרב צבי יהודה והרב שפירא וראש ישיבת ההסדר בית אורות בהר הזיתים בירושלים.

צילום: ללא

הילל קשתיאל ואיילת השחר זיני

לא בכל יום נישאים זה לזו בן של רב ובת של אלוף. השנה היינו עדים לחתונה של הילל ואיילת השחר, ילדיהם של הרב אליעזר קשתיאל והאלוף דוד זיני, בחתונה בישוב עלי אשר במועצת בנימין.

בחתונה עצמה עמדו בני הזוג והמשפחות תחת חופה מיוחדת, "חופת השדה" אשר נעשתה על ידי האמנית בת הישוב עלי, אמית בן אליהו. חופה זו הוכנה מ- 1,100 קשרי חוט מקרמה בדיוק לזכר חורבנם של 1,100 עצי פרי בני 20 שנה שניטעו בכרם המשפחתית של משפחת בן אליהו ליד הישוב עלי.

צילום: גיל דוד

ארז שרון (איזי) והדר

חתונתם של הראפר המצליח איזי ואשתו הדר ללא ספק הייתה אחת החתונות המרגשות של השנה. הדר, שמגדירה את עצמה "שילוב של מתנחלת וליברלית, גם בני עקיבא וגם דוגמנית, גם תלמידת אולפנה וגם מתעמלת אומנותית", נישאה לאחד האמנים הפופולריים בארץ, בחתונה שגררה אליה הרבה סלבס. הרגע המרגש ביותר נרשם כשחנן בן ארי, שבעבר שיתף פעולה עם הראפר בשירם המשותף "אדון הסליחות", הכניס את הזוג לחופה בשיר "ואיך שלא" של אריאל זילבר בביצוע שסחט הרבה מאוד דמעות.

צילום: Your story wedd

אסף הרץ והדר קניאל

השחקן אסף הרץ הצליח להדהים לא מעט אנשים כשהחליט לחזור בתשובה ולהשתייך לחסידות חב"ד. זמן מועט לאחר ששיתף על חזרתו בתשובה, התארס לבת זוגתו הצעירה הדר קניאל. חתונתם של השניים הייתה מרגשת במיוחד ועוררה הרבה עניין בציבור, בעיקר בשל האופי הדתי והשמרני שלה לאחר שנים בהם הרץ חי בעולם החילוני וכיכב במגוון סרטים וסדרות פופולריים. הרב חיים יוסף גינזבורג, ראש ישיבת חב"ד ברמת אביב, כובד בסידור החופה והקידושין באירוע המרגש.

צילום: איציק אוחנה 'כיכר השבת ו'הרבנית של האינסטגרם'

אריאלה שטרנבך וזאב מירסקי

"אם ה' לא ייבנה בית שווא עמלו בוניו בו": כך בישרה אריאלה שטרנבך, הכתבת לענייני חרדים של חדשות 13, שלושה חודשים לפני חתונתה עם זאב מירסקי. השניים נישאו בגן הלאומי עין חמד שבהרי ירושלים בחתונה שגררה אליה כתבים ונבחרי ציבור רבים. בין המוזמנים: איתמר בן גביר, אמיר חצרוני, ישי לפידות וברוך קרא.

שטרנבך נולדה בטבריה, לאב אמריקאי ולאם ממוצא תוניסאי והיא הרביעית מבין שמונה אחים. עם השנים התחזקה המשפחה מבחינה דתית ועברה להתגורר בביתר עילית בה נשארה שטרנבך להתגורר עד היום. היא למדה בבית יעקב, ובהמשך עברה לבית הספר בית חנה של חסידות חב"ד בירושלים.

צילום: ללא

מינויים

אין דבר שאנחנו אוהבים כמו לשמוע שאנשים מהמגזר שלנו, שגדלו והתחנכו בדיוק כמונו, מצליחים להגיע גבוה. השנה לא מעט סרוגים עשו את דרכם לצמרת וזכינו לחגוג מינויים רבים ומרגשים.

יואלי ברים

יואלי ברים, צעיר חרדי שרק לאחרונה סיים את קורס הכתבים הצבאיים של גלי צה"ל, מונה באופן רשמי לתפקיד יוקרתי בתחנה והחל מהשנה הוא משמש ככתב החרדים והדתות של התחנה הצבאית. בעבר עבד ברים בערוץ 7. "לא בכל יום אני מבשר על הגשמת חלום חיי: רשמית אני כתב החרדים והדתות של גלי צה"ל. חלמתי על זה מגיל צעיר מאוד, עברתי מסע מאתגר ומלא במוקשים, אך גם במלאכים צדיקים שהאמינו בי לאורך כל הדר".

יואלי ברים

יואלי ברים צילום: Tzvi book

צביקי טסלר

צביקי טסלר, מי ששימש כפרויקט מירון מטעמו של שר הדתות לשעבר רמתן כהנא, מונה לחבר הנהלת מוזיאון "בית העדות" במושב ניר גלים. טסלר, טייס בהכשרתו, הוא תא"ל במילואים וניצב בדימוס והוא שימש כראש מטה פיקוד העורף וראש אגף תכנון במשטרה. כיום מכהן במספר תפקידים בכירים, בין היתר כיו"ר הנהלת העסקים של קבוצת יבנה ו"שעוני עדי". בנת 2022 שימש כפרויקטור מירון מטעמו של שר הדתות מתן כהנא.

צילום: שני

יהונתן שטיינברג

אלוף משנה יהונתן שטיינברג מונה למפקד חטיבת הנח"ל. שטיינברג, בוגר ישיבת מעלה אליהו שימש בתפקידו האחרון כמפקד המרכז לאימונים טקטיים. בטקס החילופין הוא אמר: "לרצות, להתכונן, לנצח. שלוש מילים, שלושה ציוויים, שמגלמים בפשטות את מהות תפקידנו ואת גודל אחריותנו. לרצות - אנו נדרשים בכל עת לשמר ולשכלל את הרצון האישי והקולקטיבי שלנו. את הרצון לא ניתן לקנות בכסף, אלא בבירור עמוק של היסודות המשותפים שלנו. להתכונן - לנצל כל רגע וכל משאב שניתן לנו כדי להתכונן למלחמה שבפתח. בלי הנחות - במוכנות, באימונים, בתפיסות ובאמצעים".

צילום: דובר צה"ל

חזרה בתשובה

שנת תשפ"ג מסתיימת, שנה חדשה מתחילה, וזה הזמן של כולנו לחזור בתשובה ולכפר על חטאינו. אבל יש מי שכבר עשו זאת השנה, ובגדול, והחליטו לזנוח את החיים החילונים לטובת חיים של קדושה ומצוות.

ניר צוק

ניר צוק היה הכי רחוק מלחזור בתשובה. במסעדות שהוביל כשף מצליח הוא מכר מנות שרימפסים ופירות ים, ואת הבית ממנו הגיע הוא מתאר כרחוק מאוד מהעולם הדתי. בראיון ל"חדשות כיפה" הוא סיפר, "אני חושב שהקידוש הראשון שהייתי בו בימי חיי זה הקידוש הראשון שאני עשיתי, לפני 4 שנים". דווקא מהמקום הזה, צוק החליט לעזוב הכל ולגלות את הקשר עם הבורא.

צילום: אליהו נחשון

אסף הרץ

אסף הרץ היה אחד מכוכבי הילדים האהובים ביותר, וניהל לא מעט מערכות יחסים נוצצות. חזרתו בתשובה והשתייכותו לחסידות חב"ד הצליחה להפתיע רבים, וזמן קצר לאחר מכן הוא נישא לאשתו הדר בחתונה עוצמתית במיוחד.

אלירז שדה

איש התקשורת וזוכה העונה השנייה של האח הגדול, אלירז שדה, שיתף בעבר לא פעם בתהליך ההתחזקות שהחל בשנים האחרונות. לאחרונה לקח את ההתחזקות צעד אחד קדימה, והחל להסתובב עם כיפה וציצית באופן קבוע. בתכנית "אינטימי" עם רפי רשף בה השתתף בתחילת השנה, הוא שיתף, "אילנית הרבה יותר אמונית ממני, פי מיליון בערך. אז אולי בהלכות אני קצת יותר מקפיד. לא חורה לי שאני שומר שבת והם לא".