שינויים במשרד האוצר: זה הסרוג שיעמוד בראש רשות המיסים

שר האוצר סמוטריץ' החליט למנות את עו"ד שי אהרונוביץ' לראש רשות המיסים. אהרונוביץ' כיהן בעבר כסמנכ"ל בכיר ברשות המסים ובמגוון תפקידים באקדמיה. סמוטריץ': "שי הוא האיש הנכון במקום הנכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 12:03 יז באלול התשפג

שינויים במשרד האוצר: זה הסרוג שיעמוד בראש רשות המיסים
עו"ד שי אהרונוביץ', ראש רשות המיסים הנכנס, צילום: אביחי סוחר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (א') על כי עו"ד שי אהרונוביץ' יכהן כראש רשות המיסים הבא ויחליף בתפקיד את ערן יעקב, ראש הרשות היוצא. אהרונוביץ', בן 48 נשוי ואב לארבעה ילדים החל את עבודתו ברשות המסים בשנת 2001, ובמסגרת עבודתו ברשות לאורך השנים התמחה בכל תחומי העיסוק של רשות המיסים.

כיהן במגוון תפקידים ברשות המיסים

במהלך השנים ניהל אהרונוביץ' יחידות מטה ויחידות שטח, והוביל רפורמות ותיקוני חקיקה. בחמש וחצי השנים האחרונות משמש שי כסמנכ"ל בכיר ברשות המסים וכמי שאחראי על ניהול מערך משרדי מיסוי מקרקעין ברשות המסים. בתפקידו זה הוביל שי, בין השאר, תהליכי אוטומציה שונים כגון ביצוען של שומות באופן אוטומטי, ודיגיטציה של כלל הנתונים ההיסטוריים של רשות המיסים.

במקביל לתפקידיו ברשות, מרצה שי מזה כחמש עשרה שנים בקורסים אקדמיים שונים בתחומי המיסוי במספר אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות, וכן במסגרת פורומים מקצועיים שונים של הלשכות המקצועיות.

שי אהרונוביץ

שי אהרונוביץ', יו"ר רשות המיסים הבא צילום: אביחי סוחר


וועדת האיתור שהוקמה על ידי שר האוצר ובראשותה עמד מנכ"ל משרד האוצר, עו"ד שלומי הייזלר, המליצה לשר האוצר על שלושה מועמדים, כולם בכירי רשות המיסים המכהנים כסגנים לראש הרשות היוצא, ערן יעקב. לאחר שראיין את שלושתם בחר באהרונוביץ' לתפקיד. המינוי טעון את אישור הממשלה והוא יובא בע"ה לאישורה בישיבתה הקרובה בשבוע הבא.

"שנים רבות של מסירות והשקעה במגוון תפקידים"

סמוטריץ' אמר לאחר המינוי כי "אני מבקש להודות לראש הרשות היוצא ערן יעקב על שנים רבות של מסירות והשקעה במגוון תפקידים במשרד האוצר לטובת אזרחי ישראל. אני משוכנע ששי הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את רשות המיסים בשנים הבאות ולהצעיד אותה לעבר עידן טכנולוגי חדש שיעמיק את הגביה וישפר את השירות".

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ', מינוי חדש במשרד. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר הוסיף: "אני מברך על מינויו של שי אהרונוביץ לתפקיד מנהל רשות המיסים. אין לי ספק כי כישוריו הרבים של שי בתחום המיסים יביאו לתרומה משמעותית להנהלת משרד האוצר בכלל ולרשות המיסים בפרט".