הכפיל של חנן בן ארי: "ישי ריבו עצר את ההופעה באמצע"

הכירו את מאור פלוטניק, הכפיל של חנן בן ארי. נשוי לרותם, אב לארבעה ילדים ומנהל אורח חיים דתי, אך למרות שהוא נראה אחד לאחד כמו הזמר הסרוג הוא רחוק לגמרי מכל עולם הפרסום. ולא תאמינו - גם הוא מוזיקאי

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 28/08/23 14:56 יא באלול התשפג

הכפיל של חנן בן ארי: "ישי ריבו עצר את ההופעה באמצע"
חנן בן ארי ומאור פלוטניק, צילום: באדיבות המצולם

למאור פלוטניק, אב לארבעה ילדים, אמנם יש שם משפחה של זמר אחר, אבל אם תראו אותו לא תתבלבלו. או שדווקא כן. כי פלוטניק הוא העתק מדויק של חנן בן ארי - ממבנה הפנים, הגוף, האף ועד המשקפיים, קשה להבדיל בין השניים. פלוטניק, מוזיקאי בעצמו, נראה בדיוק כמו אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל בשנים האחרונות, אך בניגוד לראשון הוא דווקא לא בחר בתהילה.

השבוע בחרה אשתו של פלוטניק, רותם, לשתף בפייסבוק כיצד מרגיש הכפיל של חנן בן ארי. בפוסט ארוך במיוחד היא שיתפה סיטואציות משעשעות ואפילו הזויות, בהן אנשים היו פשוט בטוחים שמדובר בזמר בעצמו. הפוסט הפך לויראלי וכך גם התמונה המשותפת של פלוטניק ובן ארי, שהפכה לעשרות ממים ברשתות החברתיות.

"תייגו אותי בכל מקום"

"אני אפילו לא מכיר את המושג הזה", פלוטניק מודה במבוכה כשאני מזכירה את עניין הממים, "התמונה הזו הגיעה להמון קבוצות בפייסבוק שאני לא חלק מהן. חברים התקשרו, תייגו אותי בכל מקום, אמרו לי שלהגיע ל'הפשוטע' זה הכי גבוה שיש, אין לי מושג מה זה אומר". פלוטניק לא סתם מצטנע. מהשיחה איתו ומהמבוכה בקולו אני מבינה: אין לו שום כוונה להתפרסם בזכות חנן, והוא לרגע לא מנצל את הדימיון לטובתו. "אנחנו אנשים דתיים", הוא מסביר, "אני מאוד מתרחק מזה. לא מנצל דבר כזה או אחר".

ולא שלא הייתה לו הזדמנות. פעם אחת, אשתו נזכרת תוך כדי השיחה, הם הגיעו יחד להופעה בזמן הקורונה. התורים בכניסה היו ארוכים במיוחד היות וכל אורח היה צריך להציג תו ירוק. השומרים, שזיהו אותו מיד כחנן בן ארי, הציעו לו לעקוף את התור ולהיכנס VIP, אך פלוטניק סירב: "אם זו סיטואציה שאני יכול להסביר בה שאני לא חנן, אני מסביר".

"באמצע ההופעה ישי ריבו הזמין אותי לשיר איתו"

את עניין הכפילות, באופן מפתיע, פלוטניק גילה לגמרי בעצמו. "ממש בתחילת הדרך שלו", הוא משתף, "יצא לי להיתקל בראיון איתו, וראיתי את עצמי. פשוט ככה". אם זה נשמע לכם הזוי, כנראה שעוד לא ראיתם את פלוטניק פנים מול פנים. אפילו ישי ריבו, חבר קרוב של בן ארי, התבלבל פעם בין השניים.

"היינו במופע סוף הקיץ בשנה שעברה, וישי ריבו הופיע בו", פלוטניק מספר, "באמצע הוא עצר את המופע ואמר 'יש מצב שחנן בן ארי פה בקהל ולא אמרו לי את זה? יש מצב שאתה עולה לדואט?', הצלם צילם אותי והופעתי על כל המסכים של הבמה. נופפתי לו שלא". ריבו לא הסתפק בזה, ואחרי ההופעה התעקש שיקראו לחנן בן ארי. "הוא אמר לי, 'תקשיב, אני מכיר את חנן שנים ולא הבנתי למה לא ידעתי שהוא בקהל'. הוא אפילו ביקש להצטלם איתי".

מאור פלוטניק וישי ריבו

מאור פלוטניק וישי ריבו צילום: באדיבות המצולם

"אנשים התחילו לגשת לבקש ממני תמונה"

כאמור, פלוטניק הוא מוזיקאי בעצמו, מתופף ומורה לתופים. "לא זמר", הוא מעיד, ואשתו מוסיפה מהצד, "מזמר בשולחן שבת". כך יצא שכמי שעבד במשך שנים עם ישי לפידות ואמנים נוספים, פלוטניק מכיר גם את יעקב אסרף, הגיטריסט וחברו הקרוב של בן ארי. "היינו השבוע בהופעה של חנן וחיכיתי להיפגש איתו", אומר פלוטניק, "תוך כדי שאני מדבר עם יעקב בחוץ, אנשים התחילו לגשת לבקש ממני תמונה. יעקב בעצמו היה בשוק".

המפגש עצמו עם חנן, ממנו יצאה התמונה המפורסמת, היה משעשע גם הוא. "דיברנו קצת, והוא אמר לי שזו כפילות ברמה גבוהה. הוא הופתע מהסיפורים שסיפרנו ולא האמין שאנשים ממש עוצרים אותי ברחוב, מוחאים לי כפיים כשאני נכנס למקומות. היינו צריכים להראות לו תמונות". לא מעט אנשים שניגשים לפלוטניק מתקשים להאמין שלא מדובר בזמר המפורסם, ובטוחים שהוא רק מצטנע בענווה. "אתה רואה את האכזבה על הפנים שלהם", הוא מתאר, ולעיתים אף נכנע ומעניק תמונה או חתימה למבקשים.

מאור פלוטניק ואשתו רותם

מאור פלוטניק ואשתו רותם צילום: באדיבות המצולם

"המשקפיים הם לא באמת האישיו"

הפוסט שפרסמה אשתו קיבל המון תגובות, ביניהן כאלו שהציעו לפלוטניק לסיים את העניין ולהחליף את המשקפיים. "המשקפיים הם לא באמת האישיו", הוא מסביר, "היו מצבים שהייתי עם משקפיים אחרות. אני יודע גם ממקורבים אליו שהדימיון בינינו הוא הרבה מעבר למשקפיים, יש פה עניין של שפת גוף, העיסוק, הגיל".

אתה בעצמך שומע שירים של חנן?

"בלי קשר לדימיון, אני חושב שהמוזיקה שלו מהממת ומדהימה, ואנחנו כמשפחה שומעים אותו בבית", הוא מודה, "אני בסופו של דבר מוזיקאי, הבית מוזיקלי. יש לו מוזיקה באמת נוגעת. אני מחובר אליו, בלי קשר לדימיון".