חברו של השר נגד עיתונאי הארץ: "ממש משקר"

עמית דרי, חברו של השר שיקלי מהצבא - תקף ברשתות החברתיות את העיתונאי אורי משגב לאחר שזה פרסם פוסט בגנותו של השר: "הדבר האחרון שאפשר לומר עליו הן האשמות הנבזיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/23 21:13 ט באלול התשפג

חברו של השר נגד עיתונאי הארץ: "ממש משקר"
אורי משגב, צילום: Flash90

הפובליציסט ומייסד ארגון "מילואימניקים בחזית" עמית דרי, שיתף פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו הגיב להאשמות של העיתונאי אורי משגב כלפי שר התפוצות עמיחי שיקלי - שטען כי השר בילה בברזיל בזמן מלחמת לבנון השנייה. דרי הגן על שיקלי וטען כי דבריו של משגב שקריים: "הייתי יחד איתו באותו הקורס במשך שנתיים".

"עמיחי שיקלי עדיין היה קצין בשירות במלחמת לבנון השנייה. התקשרו אליו מהיחידה לחזור מהחופשה, הוא בחר להישאר על החוף בברזיל", כך טען משגב בפוסט שפרסם, והאשים: "לא ננקטה נגדו פעולה נחרצת, לא העיפו אותו על טיל ולא לקחו לו את דרגות הקצונה. אבל החברה בגולני לא שוכחים".

שיקלי בבית המשפט

שיקלי בבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אורי משגב משקר. אבל ממש משקר"

"אורי משגב משקר. אבל ממש משקר", הגיב דרי בפוסט משלו, והחל להפריך את טענותיו. לדבריו, שיקלי מעולם לא היה בברזיל ולא שירת בגולני באותה השניה: "בזמן המלחמה הוא היה בחופשה, בדיוק סיים תפקיד בשייטת והיה אמור להתחיל קורס מפקדי פלוגות חי"ר, איך אני יודע? הייתי יחד איתו באותו הקורס במשך שנתיים וגם אני קיבלתי חופשה רגע לפני המלחמה", שיתף.

"למרות החופשה ולמרות שלא היו לו חיילים או תפקיד כלשהו הוא יצר קשר עם היחידה וביקש להצטרף ולהתגייס. התשובה שקיבל הייתה ברורה: לא נוכל לגייס אותך כי אין לך תפקיד מוגדר. איך אני יודע? כי הייתי באותו מצב", המשיך וחשף דרי.

לסיום כתב: "אני מכיר את עמיחי מאוד צמוד כבר כמעט 20 שנה", לדבריו: "הדבר האחרון שאפשר לומר עליו הם ההאשמות הנבזיות של אורי משגב. מדובר באדם ערכי, ציוני, לוחם ומפקד מוערך ורציני שבאמת קם בבוקר כל יום למען עם ישראל". עוד האשים עמית: "משגב יודע את זה מצוין, אבל איבד את הדרך, וכך גם רבים מדי לאחרונה אשר מפיצים שקרים ועלילות בתוך הוויכוח (הלגיטימי) הפוליטי".