האזינו שיר חדש על אסון מירון - וההקשר הנוכחי: "החושך מצריך מאיתנו חשיבה מחודשת"

אליסף פיניש, זמר ויוצר סרוג מעטרת, פרסם שיר חדש בשם "סוד נסתר" שנכתב בעקבות אסון מירון - אך קיבל משמעות חדשה דווקא בימים הללו: "אנחנו נמצאים בתוך הבית שלנו וחושבים שהדרך שלנו היא היא הנכונה והיא היא היחידה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/08/23 17:14 ל באב התשפג

שיר חדש על אסון מירון - וההקשר הנוכחי: "החושך מצריך מאיתנו חשיבה מחודשת"
ילדים בקבר הרשב"י, צילום: David Cohen/Flash90

אליסף פיניש, זמר ויוצר סרוג מהישוב עטרת שחרר היום (ה') שיר חדש בשם "סוד נסתר". השיר נכתב בעקבות אסון מירון, אך שוחרר רק כעת בעקבות המצב הפוליטי והקרע בעם. בדברי הסבר שכתב על השיר, כותב פיניש כי "השיר הזה נכתב מתוך טראומת אסון מירון. מאז הוא התגלגל איתי עד שלאחרונה התחברתי אליו הכי חזק שאפשר והוא קיבל משמעות חדשה".

"חשיבה מחודשת על האידאולוגיה, על הדרך הברורה הזאת ועל כל סימני הקריאה שחרטנו ביד חזקה"

פיניש, נשוי ואב לשלושה, הוא סטודנט לאדריכלות ועובד בעמותת "אתגרים" וישיבת "כינור דוד". לדבריו, המשמעות החדשה שנוצקה לשיר היא סימני שאלה בדרך שאנחנו צועדים בה. "אנחנו נמצאים בתוך הבית שלנו וחושבים שהדרך שלנו היא היא הנכונה והיא היא היחידה. פתאום, בשעה מאוחרת זו, האור כבה והחושך מצריך מאיתנו חשיבה מחודשת על האידאולוגיה, על הדרך הברורה הזאת ועל כל סימני הקריאה שחרטנו ביד חזקה".

אליסף פיניש

אליסף פיניש | צילום: אלפונסו ארט

"לפעמים, זו וואחד ירידה והנפילה היא כואבת", כותב פיניש, "אבל צריך לדעת כי ירידה זו צורך עלייה למקום יותר טוב, לצאת מהשבר, לנער את האבק ולנשוף על הגחלים כדי שהאש תחזור לדלוק חזקה יותר. לא לחפש את העיניים בשמיים - לחפש עם העיניים את השמיים, כי יש לנו עיניים ורק צריך לפתוח אותם".

האזינו לשיר "סוד נסתר":

בשעה מאוחרת
הלילה ירד על ההר
החשיך את האורות שדלקו בעוז
כשהאור כבה
הוא התגלה בערומו
ירידה חלקה למקום יותר טוב
יד אחת מושטת
להציל חיים
כמה ילדים בתוך שמיים אפורים

סוד נסתר
שיופיו קצת נסדק
שבר נפער
לנער את האבק

הפכת מחול לי
לשברון לבבי
האש שבערה לפתע כבתה
והעיניים בשמיים
נעלמו בעלטה
והשמועות מצטרפות לתפילות