מירי מיכאלי: "הילדה שלי הולכת לתפילה בבוקר"

אשת התקשורת ומגישת הטלוויזיה חוגגת מיזם עתידני, שבו בינה מלאכותית תייצר וגם תגיש את החדשות באמצעות אווטארים בלבד. בראיון היא מספרת על הפעילות, "גיליתי שאני בוסית טובה", ולא שוכחת מאיפה היא באה: "הקשר שלי עם הקב"ה חשוב לי יותר מהגדרות חברתיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 16:04 ל באב התשפג

מירי מיכאלי: "הילדה שלי הולכת לתפילה בבוקר"
מירי מיכאלי, צילום: לירן מור

שנה וחצי חלפה מאז נודע למירי מיכאלי, אשת תקשורת מוכרת וכתבת חדשות, כי היא פוטרה מהגשת תוכנית הבוקר של רשת 13. מיכאלי, ששמעה על החדשות מכתבי רכילות, סיימה בכך את ההגשה המשותפת עם צביקה הדר ורותם ישראל בערוץ. בראיון שהעניקה לאריאל שנבל ויתפרסם מחר בגיליון מוצש של מקור ראשון, היא עדיין מאמינה כי כל הגורמים פעלו ללא כוונות רעות, "כל החלטה לגיטימית, אבל הדרך הייתה לא טובה".

"נשים דתיות ונשים בכלל יכולות לשחק לפי הכללים ולהצליח"

לפני מספר חודשים השיקה מיכאלי, יחד עם היועץ האסטרטגי משה קולגהפט, פרויקט הסברה שנועד לתווך את הנעשה בישראל באופן אותנטי, המיזם כולל עמודים חדשים ברשתות החברתיות עם מהדורות יומיות קצרצרות באנגלית של שלוש דקות בלבד, המסבירות את הנעשה בארץ. לאחרונה השיקו גם מהדורה חדשה, המורכבת מאווטארים בלבד. כל הסרטונים בחברת "act news" יוצגו על ידי כפילים דיגיטליים של מגישי חדשות, וכל דיווח בדמות AI יאושר על ידי הכתב לפני שידורו. כלומר, מיזם עתידני, שבו בינה מלאכותחת תייצר וגם תגיש את החדשות. "גיליתי שאני בוסית טובה", היא מודה "כל חיי עד כה, את ההחלטות לגבי הקריירה שלי קיבלו גברים. נשים דתיות ונשים בכלל יכולות לשחק לפי הכללים ולהצליח, אבל אני החלטתי שאני רוצה לכתוב את הכללים, את ההוראות".

"הקשר שלי עם הקב"ה חשוב לי יותר מהגדרות חברתיות"

מיכאלי, נשואה ואם לשלושה ילדים, גדלה בבית מסורתי ולמדה באולפנית תל אביב. מדי פעם היא משתפת ברגעים מחייה האישיים, אותם היא חולקת עם עשרות אלפי העוקבים ברשתות החברתיות. בראיון היא מספרת כי ילדיה לומדים בבית ספר מעורב לדתיים וחילוניים, "הילדה שלי הולכת לתפילה בבוקר וחברות שלה הולכות באותו הזמן למפגש, וזה יפהפה. היא מבינה ויודעת שיש לה חברות שהולכות בשבת לסרט ואחר כך הן יבואו אלינו לאכול ארוחת שבת. הקשר שלי עם הקב"ה חשוב לי יותר מהגדרות חברתיות".