מירי מיכאלי: זאת הבעיה המרכזית שמונעת מנשים להשתלב באמת

בעקבות הפרשה שהסעירה את המדינה בה נהג אוטובוס ביקש מחבורת בנות להתכסות ולעבור לשבת מאחור, אשת התקשורת מירי מיכאלי כתבה על הייצוג הנשי במדינה והציגה פיתרון הכרחי למצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 13:25 כח באב התשפג

מירי מיכאלי: זאת הבעיה המרכזית שמונעת מנשים להשתלב באמת
מירי מיכאלי, צילום: לירן מור

נהג אוטובוס אחד הצליח להסעיר השבוע את המדינה כולה. קבוצת נערות בנות 15 עלו על אוטובוס בדרך לקמפינג בכנרת והתבקשו על ידי הנהג להתכסות ולשבת מאחור. בתיעוד שהתפרסם מהאירוע, טענו הנערות כי הנהג הסביר את דרישתו בהתרחשויות האחרונות: "זו מדינת היהודים ואתן צריכות להבין את זה, זה מה שקורה עכשיו במדינה הזו". המקרה המצער של הדרת הנשים הביא את אשת התקשורת מירי מיכאלי לפתוח את הנושא בטור שכתבה ב-N12.

"איפה הנשים? לאן הן נעלמו?"

"איפה הנשים? לאן הן נעלמו?", היא תהתה, "העיסוק ב'אין מנכ"ליות במשרדי ממשלה' כבר נדוש. אפשר לכתוב כתבה שתפורסם כאן על תת-ייצוג בכל תחום שנחשב 'גברי', כל כתבה תזכה לכותרת שנדפדף ונצקצק וחוזר חלילה". מיכאלי הצביעה על נקודה אחת עיקרית ובעייתית: תחום היזמות. "כשזה מגיע ליזמות עצמה, אנחנו לא קיימות. מי שמביאות חיים לעולם ויוצרות יצירות פאר מפוארות, לא יוזמות".

"אם נשים לא נמצאות כיזמיות גלגל השינוי לא יסתובב"

מיכאלי העידה על עצמה שהיא פעילה כבר כמה שנים למען זכויות נשים ובהגנה על נשים מפני אלימות, אבל רק לאחרונה הבינה את הבעיה. "אם נשים לא נמצאות כיזמיות גלגל השינוי לא יסתובב, גלגל השילוב לא ינוע. חברה שבה כמעט כל היזמים הם גברים תניע גלגל שיניים שבסופו בעלי הממון הם גברים, מקבלי ההחלטות הם גברים, והמילייה שעל פיו ישק דבר יהיה עולם ללא נשים, שיהיו שם אבל בעצם ייעדרו".

אשת התקשורת הודתה, "מעולם לא התחברתי לאירועי העצמה נשית למין החזק. אירועי 'יום האישה' ייצגו בעיניי בעיקר זלזול. בשוק חופשי, חשבתי, שכל אחת פשוט תעשה את המקסימום, והיא כבר תצליח. היום למדתי שגם אם זה נכון, זה חלקי ביותר. רק זרקור עוצמתי שיאיר את הפינות האפלות של תת-ייצוג בתחום היזמות ויעודד נשים להקים מיזמים יביא איתו פתרון". לסיום, פנתה לקוראות הטור, "אחיותיי, הגיע הזמן שנפסיק להנות מהמנות הראשונות ונעבור למנה העיקרית: במקום אפליה מתקנת - יזמות מתקנת. או בקיצור: הטובות ליזמות".