"אני מצטער להרוס את הסיפור": עופר חיון מסביר מה באמת קרה על הבמה

לאחר שפורסם סרטון מסיום ההצגה "קזבלן" בה נראה השחקן עופר חיון עוזב את הבמה בזמן שטל מוסרי נאם על המצב במדינה, מסביר השחקן: "לא 'נטשתי' בזעם ולא הבעתי מחאה כמו שמנסים לצייר". חיון שיתף בכנות: "הכאב הזה ליווה אותי כל היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 21:05 ח באב התשפג

"אני מצטער להרוס את הסיפור": עופר חיון מסביר מה באמת קרה על הבמה
עופר חיון, צילום: מתן ליונס

ביום שני האחרון הרוחות בישראל סערו עם העברתו בכנסת של חוק צמצום עילת הסבירות. מחאות רבות פרצו בארץ וכבישים נחסמו. גם בהבימה היה סוער ובסרטון שפורסם מסיומה של ההצגה "קזבלן", נראה השחקן עופר חיון עוזב את הבמה בזמן שחברו להצגה השחקן טל מוסרי אמר מספר מילים על המצב במדינה. לאחר שהכותרות קבעו כי הוא "נטש" את הבמה, מגיב השחקן ומשתף מה באמת הרגיש על הבמה באתם רגעים.

תיעוד האירוע על בימת התיאטרון צילום: צילום: גיא אלמני. באדיבות ערב טוב עם גיא פינס

חיון מסביר למה עזב את הבמה

"אני מניח את הסיפור כפשוטו כהווייתו. אני לא כאן להתנצל, להצטדק, להתיפייף או להביע עמדה פוליטית כזו או אחרת, אני כאן כדי להביע כאב עמוק על העם שלנו" הוא כותב בפוסט שפרסם. "אני מצטער להרוס את הסיפור, אבל לא 'נטשתי' בזעם ולא הבעתי מחאה כמו שמנסים לצייר" כותב חיון.

"היום שבו התרחשה ההצגה המדוברת היה יום טעון וכואב לאור גודל המחלוקת והפילוג בעם, דבר שקשה לי אישית מאוד להכיל" מסביר השחקן. "בד"כ אני מנסה להדחיק, זו האמת. אבל הכאב הזה ליווה אותי כל היום, ובסיום ההצגה כאשר שוב הגיעה המחלוקת לפתחנו והתחילה מהומה באולם הרגשתי שאני לא יכול להכיל יותר את השיח הזה, את השסע הזה".

"אין אנחנו והם, כולנו עם אחד"

חיון בכל זאת מותח איזו ביקורת על עיתוני הנאום של מוסרי וכותב: "מה עוד שבעיניי לא זה המקום והזמן. הייתי בנקודת חוסר אונים, נגמר לי האוויר, אז פשוט יצאתי החוצה". חיון מנצל את המהומה סביב הסיפור כדי להעביר מסר של אחדות בתוך ים הפילוג ששוטף את המדינה: "השיח ברשתות מאז מפליג למקומות שרק מנציחים את הפילוג והשסע מה שעוד יותר מנציח לפחות אצלי את הרגשות הייאוש וחוסר האונים. כולי תקווה שנצליח להיות בחמלה אחד דלפי השני, למתן את השיח, ושנזכור שאין אנחנו והם, כולנו עם אחד".