סיון רהב מאיר: לעם היהודי יש סיפור משותף - לא יהיה חורבן בית שלישי

בריאיון ל"חדשות כיפה" בכנס הגרעינים התורניים של קרן קהילות, סיפרה עיתונאית "חדשות 12" על הפרס שקיבלה, על דחיקת החדשות הטובות מסדר היום ועל הרפורמה המשפטית: "לעם היהודי ימשיך להיות סיפור משותף לספר לעולם, עם עילת הסבירות או בלי עילת הסבירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/07/23 14:32 ו באב התשפג

סיון רהב מאיר: לעם היהודי יש סיפור משותף - לא יהיה חורבן בית שלישי
סיון רהב מאיר בריאיון, צילום: כיפה

"קרן קהילות" פרסמה בשבוע שעבר את רשימת זוכי אות 'אהבת העם והארץ'. האות הוענק היום (ב') לזוכים מתוך הערכה לפועלם בתחומי העשייה של אהבת האדם והארץ. אחת מהזוכות היא העיתונאית והסופרת סיון רהב מאיר

"זה לא רק טוב, אבל ודאי שלא רק רע"

נחמד שיש משהו חיובי בתוך הימים הטרופים של עם ישראל?

"לא רוצה לחלוק עליך אבל זה קצת מעצבן אותי, 'קצת חדשות טובות'. לא, זה החדשות. בשלוש השנים האחרונות תמיד אפשר להגיד 'אוי המצב', אבל המצב הוא גם החדשות הטובות, אנחנו הופכים את הפרופורציה. זו לא בריחה מהמציאות, זו המציאות. זה לא רק טוב, אבל ודאי שלא רק רע". 

אבל זה לא מה שאנחנו רואים בתקשורת.

"מה זה תקשורת? היום אדם הוא העורך של עצמו. כל אדם הוא גם עיתונאי, מספר סיפור ומי שמספר סיפור טוב יגיע למיליוני צפיות למרות הטלוויזיה. גופי התקשורת יודעים את זה". 

"לעם היהודי ימשיך להיות סיפור משותף"

מה יקרה הלאה אחרי צמצום עילת הסבירות?

"אין לנו מושג מה יקרה. אבל אני בטוחה שלעם היהודי ימשיך להיות סיפור משותף לספר לעולם, עם עילת הסבירות או בלי עילת הסבירות". 

אין חורבן?

"מצטטים הרבה את יצחק הרצוג, סבא של הנשיא הרצוג אמר את זה כשהנאצים בשנות ה-40 היו על הגדרות. 'חורבן שלישי לא יהיה'. מובטח לנו שה' דיבר טוב על ישראל, שהסיפור הזה מתקדם לכיוון טוב, זה לא אומר שאין עליות ומורדות, שלפעמים אנחנו אשמים. ביקורת מבורכת, אבל בגדול אנחנו הולכים קדימה".