הרב אברהם סתיו ענה לביקורת: "בחרו במפלגה עם גוון מאד ספציפי"

לאחר שהעלה תמונה מהעצרת בכותל תוך שהוא מזכיר את "הציונות הדתית המתונה", קיבל הרב ביקורות על השימוש במונח והשיב כי המבקרים ברובם "בחרו במפלגה שניכסה לעצמה את 'הציונות הדתית'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 23:08 ה באב התשפג

הרב אברהם סתיו ענה לביקורת: "בחרו במפלגה עם גוון מאד ספציפי"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

לקראת ההכרעות בכל הנוגע לחקיקת צמצום עילת הסבירות, יצאו היום (א') שני הצדדים להפגנות גדולות בארץ. בתל אביב היו אלא תומכי הרפורמה שהגיעו לעצרת הימין הגדולה שם נאמו שרים וחברי כנסת, כאשר בירושלים היו אלא מתנגדי הרפורמה שהפגינו מול הכנסת. אך בבוקר הייתה מחאה קצת שונה שניסתה לאחד בין הצדדים בתהלוכה שיצאה מהכותל מהערבי לכיוון הכנסת. אחד האנשים שהגיעו להפגנה הזו, היה הרב אברהם סתיו שגם קיבל ביקורות ברשת על דברים שכתב.

"הציונות הדתית המתונה מגלה שהיא קימת"

הרב העלה תמונה מהמקום וכתב: "כשהרב מדן זעק בקול שבור פסוקי תפילה, וסביבו הרב ראם והרב שילת ועשרות רבניות ורבנים, הרגשתי שזה רגע, אולי קצת מאוחר, שהציונות הדתית המתונה מגלה שהיא קיימת, ורוצה להושיט יד לשלום. ובצעדה המשותפת, למראה עיינים עייפות ממחאות שמביטות בתודה ובתקוה, הרגשתי איך היד פוגשת יד אחות. רק התחלנו" כתב בשעות הבוקר. אך בעקבות הפוסט, היו כאלה שביקרו את הרב על הניסוח "ציונות דתית מתונה".

בכותל, הבוקר

בכותל, הבוקר צילום: Chaim Goldberg/Flash90

התגובה של הרב למבקרים

מאוחר יותר השיב למי שמתחו עליו ביקורת וכתב: "הביקורת על השימוש שלי במונח 'ציונות דתית מתונה' כדי לתאר את מי שבא לתפילה היום בכותל הייתה משכנעת הרבה יותר לולא הגיעה ממי שזה עתה בחרו במפלגה עם גוון מאד ספציפי שניכסה לעצמה את 'הציונות הדתית'".