הקומיקאי המתחזק תוהה: "למה לגדוע את הענף שעליו אנחנו יושבים?"

השחקן והקומיקאי, גיל ססובר מספר על תההליך ההתקרבות שלו למסורת יחד עם משפחתו בשנים האחרונות: "דת תמיד הייתה חלק מאיתנו, אני מרגיש שזאת תמימות שנעלמה לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/23 13:17 כה בתמוז התשפג

הקומיקאי המתחזק תוהה: "למה לגדוע את הענף שעליו אנחנו יושבים?"
צילום: מיכל קראוס

השחקן והקומיקאי ומנחה ערוץ הילדים לשעבר, ,גיל ססובר מונה לאחרונה על ידי שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, לחבר במועצה הישראלית לקולנוע. בראיון לכבוד מינויו שהתפרסם באתר mako, מדבר השחקן על תהליך ההתקרבות שלו למסורת יחד עם משפחתו בשנים האחרונות.

בראיון, מספר השחקן כי תהליך ההתקרבות למסורת התחיל בעת שאיבד את אביו בשנת 2006 אך מציין כי הוא הרגיש את החיבור לדת עוד הרבה לפני כן. "היהדות בלב שלי עוד מהילדות", הוא מספר, "אומנם למדתי בבית ספר ממלכתי, אבל המנהל היה בא ומספר על הלל הזקן, דברים כאלה. כבר אז הרגשתי חיבור".

"למה לגדוע את הענף שעליו אנחנו יושבים? דת תמיד הייתה חלק מאיתנו"

הקומיקאי התייסח לפעילות הציבורית של אשתו, רוני, הידועה במאבקיה נגד "חילון בתי הספר".  "זה לא נכון, זו טעות. אשתי לא פוליטיקאית. מי שמכיר אותה יודע שהיא אשת אמת, אשת חיל שהתעסקה עם הלומי קרב. הפעילות שלה בחינוך באה מלשמור על מסורת ישראל, כי היום אין שום תורה בבית הספר. בגלל זה שנינו התחלנו לפעול למען זה. הרגשנו שיש איזה ניסיון למחוק, ומשם הציעו לה להיכנס למפלגה".

רוני ססובר

רוני ססובר צילום: פלאש 90

בסיום הראיון, נשאל האם הזיקה שלו לדת מונעת ממנו להיות קונצנזוס. "אבל למה? למה לגדוע את הענף שעליו אנחנו יושבים?", תהה השחקן על השאלה, "דת תמיד הייתה חלק מאיתנו, אני מרגיש שזאת תמימות שנעלמה לנו. מההופעה שלי אני מרגיש שאנשים יוצאים שמחים, יוצאים עם תחושה של 'החזרת אותי לילדות, לתום'. זה חסר היום".