הכתב הבכיר תקף את ראש הממשלה לשעבר: "למה לך מותר ולהם לא?"

ירון אברהם ראיין את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, והביא ציטוטים מתוך ספר שכתב בעבר ומעידים על תמיכה ברפורמה, "למה לך מותר ולהם לא?" | אולמרט השיב: "לא היה לי ספק שלא תעמוד בפיתוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 13:48 יז בתמוז התשפג

הכתב הבכיר תקף את ראש הממשלה לשעבר: "למה לך מותר ולהם לא?"
ירון אברהם, צילום: Channel 2 spokesman/cc-by sa

ירון אברהם, הכתב המדיני של חדשות 12, ראיין את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על כך שתקף את התנהלות הממשלה ואת בנימין נתניהו בנושא הרפורמה המשפטית. "אני באמת מתקשה להבין מה ההבדל בין ראש הממשלה הנוכחי והקואליציה שלו, לבין ראש ממשלה אחר, לשעבר, שאתה בטח מכיר, שכתב בספרו לא רק נגד היועץ המשפטי ופרקליט המדינה אלא גם נגד השופטים עצמם, כולל נגד בית המשפט העליון", טען אברהם.

@yaron_avraham הקראתי לאהוד אולמרט כמה ציטוטים שהוא אולי שכח #נתניהו #ביבי #אולמרט #פוליטיקהישראלית ♬ צליל מקורי - ירון אברהם

אהוד אולמרט השיב: "לא היה לי ספק שלא תעמוד בפיתוי"

הכתב, שהתכוון כמובן לאולמרט בעצמו, ציטט מתוך הספר של ראש הממשלה לשעבר, "בין הכוחות שהניעו את המהלך נגדי היה גם בית המשפט העליון, שביקש להחמיר עם מי שמעז לחשוב שגם מערכת המשפט זקוקה לרפורמה וכי הגיע העת לבצעה", וסיים בשאלה, "למה לך מותר ולהם לא?". אולמרט השיב, "לא היה לי ספק שלא תעמוד בפיתוי, כי היצר להתנצח הוא כל כך חזק אצלכם".

לאחר מכן ראש הממשלה לשעבר ניסה להסביר את ההבדל, "יש צורך בשינויים, אך בין שינויים לבין הרס, בין שינויים לבין מאבק בבית המשפט, בין שינויים לבין ראש ממשלה שנאשם ועומד בבית המשפט עם שמונה שרים שעומדים סביבו". הכתב קטע את אולמרט, "אדוני, אתה הורשעת ותקפת את הפרקליטות, לו עומדת חזקת הכפות", וזה השיב, "מעולם לא תקפתי, עד שהסתיים משפטי".