הרב בני לאו מבקש סליחה מתושבי עטרת: "אסור להוציא לשון הרע"

הרב בני לאו שגינה את תושבי עטרת לפני כשבועיים, הגיע ליישוב והביע את התנצלותו בפני התושבים: "נקלעו שלא לטובתם לאירועי מוצאי השבת שעברה. קיבלתי רושם של יישוב קטן עם חוסן גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 19:56 יג בתמוז התשפג

הרב בני לאו מבקש סליחה מתושבי עטרת: "אסור להוציא לשון הרע"
הרב בני לאו, צילום: דפנה טלמון

נראה שברשתות החברתיות ובשיח הציבורי, הסערה אליה נקלע היישוב עטרת בסוף השבוע שעבר שכחה. אולם בתוך היישוב עדיין מנסים להתאושש מהזרקור התקשורתי השלילי שכוון אליהם ולהחזיר את שמם הטוב של תושבי המקום, שהוכללו בין בפגיעה בכוחות הביטחון. בין המגנים היה הרב בני לאו שבפוסט ששיתף נכתב: "תושבי היישוב עטרת התנגדו בכוח ליציאת השיירה, נקודה. תוך כדי זריקות אבנים על השיירה, חסימת הציר והתקהלות פרועה ואלימה כנגד השוטרים במקום". 

https://www.kipa.co.il/%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%95%d7%aa/%d7%94%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a9%d7%91%d7%95%d7%aa/1160474-0/

בעקבות כך, הזמינו תושבי עטרת את הרב לשוחח עימם, והוא הגיע במוצאי השבת האחרונה להביע את התנצלותו ולשמוע את טענותיהם, בפוסט חדש ששיתף הביע הרב בני לאו את התנצלותו על הדברים שפרסם ושיתף בתובנותיו מהמפגש: "אסור להוציא לשון הרע על אנשים ועל יישוב שלם. אני מבקש את סליחתם של תושבי עטרת שנקלעו שלא לטובתם לאירועי מוצאי השבת שעברה". כתב הרב.

עוד שיתף באריכות בפרטי המפגש, וסיפר כי "קיבלתי רושם של יישוב קטן עם חוסן גדול, עם תודעה של בחירה לחיים מאתגרים שיש בהם סיכון אישי ובוודאי מחיר נפשי". עוד כתב: "המקום הפך לנקודה שקטה עם חיכוך נמוך בין התושבים היהודים לשכניהם הפלסטינים. החיכוך שיש הוא דווקא חיובי ומתרחש בעיקר סביב הקפצת כוחות הסיוע וההצלה של עטרת לטובת שכניהם בכפרים הסמוכים".

התגלגלות האירועים בעטרת

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי הגיעו פורעים ערבים מהכפר אום ספא והכפרים הסמוכים לכביש 465 באזור שמחבר את היישובים עטרת ונוה צוף וחסמו אותו לשלוש שעות באמצעות יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, מדובר בכביש הגישה היחיד לישוב מכיוון מערב. הדבר חזר על עצמו גם ביום שישי. בצהריי יום השבת קבוצה מנוער הגבעות הגיעה לאום ספא, שם הם שרפו מספר בתים ורכבים, זאת לאחר שהותקפו בידי מחבלים, כך לטענתם. אמש במהלך מהומות בכניסה לעטרת תועד שוטר כשהוא תולש את זקנו של אחד המוחים. 

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב צילום: חוננו

מאות תושבים מעטרת ומהאזור מחו במוצאי השבת כנגד המצור שהטיל מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, על הישוב עטרת, כענישה קולקטיבית כנגד נוער גבעות שגרמו להרס באום ספא. במהלך המחאה, תועדו שוטרי יס"מ כשהם פועלים באלימות קשה כנגד המתיישבים. אחד השוטרים תועד כשהוא מושך בפאותיו של תושב, תולש מחצית מזקנו ומשליך אותו על הרצפה לקול זעקותיו. במקרה אחר תועד שוטר משתמש באקדח טייזר כנגד תושב נוסף.